شناسهٔ خبر: 35284432 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

محمد سهرابی/

باید هم از حسین (ع) بترسند!

نصر: از قیام عاشورا در دشت نینوا 1380 سال می گذرد، اما این قیام خونین پیکر تاریخ هر سال پررنگ تر از سال های پیش گرامی داشته می شود.

صاحب‌خبر -

سیرت قیام حضرت سید الشهداء (ع) و یاران کم تعداد اما با وفایش، درسی همیشگی برای تاریخ بود؛ درسی برای قیام در برابر ظلم و نفی ظلم پذیری... درسی فراموش نشدنی برای پایبندی به ارزش های والای خدایی که باید در انسان تجلی پیدا کند.

قیام عاشورا، تغذیه دائمی روح انسان برای همه قرن هاست، مقیاسی برای وجدان بشر در همه اعصار، عیاری از صلابت و شجاعت انسان است در نبرد دائمی خیر و شر، روایت سرخ حماسه است در تاریکی سیاهی و بی عدالتی...

قیام عاشورا، قلب تپنده دادخواهان است در محکمه تاریخ... و قیام عاشورا، هدیه اسلام و امام حسین علیه السلام است به بشریت.

یزید، حرمله، عمر، ابوسفیان و هزاران جهنمی دیگر تمام نشده اند و در همه اعصار تکرار می شوند و فقط نام هایشان تغییر می کنند و باز حسینی های دیگری باید تربیت شوند تا در هر زمان به جنگ یزیدی ها بروند، حسینی هایی که در مکتب کربلا درس می گیرند... و برای همین همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست.

عاشورا یک مکتب است؛ مکتبی که ظلم، ظلم پذیری، فساد، تبعیض، بی عدالتی، دروغ، جهل، دو رویی و نفاق، عافیت طلبی و... را بر نمی تابد.

عاشورائیان حسینی وار به جنگ ظلم و جور می روند، روحیه ای که یزیدیان نمی پسندند و 1400 سال است تلاش می کنند تضعیفش کنند و در هر عصری به طریقی برای این نیت شوم تلاش کرده اند؛ آن ها باید هم از حسین (ع) بترسند!

امروز بیشتر از هر زمان دیگری به آموزه های حسینی احتیاج داریم؛ محققان و عالمان دینی باید بیشتر به سیرت، فلسفه و آموزه های قیام اباعبداله الحسین (ع) بپردازند.

این روزها به هر بهانه ای که شده مکتب عاشورا توسط لشکریان امروزی یزیدی و عده ای جاهل با استدلال های غیر منطقی و پوچ در فضاهای مختلف مورد حمله قرار می گیرد و قرائت ها و رفتارهای ناشیانه افرادی سطحی نگر از قیام عاشورا بیشتر مورد استقبال و استفاده چنین گروهی قرار می گیرد؛ ما امروز بیشتر به عالمان و محققانی احتیاج داریم که مطهری گونه و بهشتی وار به تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا بپردازند.

بزرگداشت جهانی قیام عاشورا، تدریس همان مکتب عاشورایی در نبرد حق و باطل است که لرزه بر اندام یزیدیان زمان می اندازد، یزدیانی که در هر لباس، عنوان و جغرافیایی می توانند باشند... لبیک یا حسین.

* محمد سهرابی

انتهای پیام/

نظر شما