شناسهٔ خبر: 35277442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخشان: بازی مالکانه و تهاجمی تیم ملی فوتبال قابل ستایش است

تهران- ایرنا- کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: بازی مالکانه و تهاجمی که تیم بزرگسالان ایران با آمدن «مارک ویلموتس» ارائه می کند، قابل ستایش است.

صاحب‌خبر -

«حمید درخشان» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص پیروزی دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ‌کنگ در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲، اظهار داشت: تیم ایران عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و تلاش بازیکنان هم قابل تمجید بود. بازی مالکانه، میل به حمله از جمله اتفاقات خوبی بود که در این مسابقه شاهد آن بودیم.

وی در باره اینکه تیم ملی موقعیت‌های زیادی را در این بازی به هدر داد، افزود: تیم ملی ما در زمان کی‌روش هشت سال فقط برنامه دفاعی داشت که این مساله آثار منفی در تیم ملی برجای گذاشت. نمی‌توان ضعف‌هایی که در هشت سال به بدنه تیم ملی رخنه کرده است را با چند بازی برطرف کرد. ارائه بازی هجومی نیازمند برنامه‌های متفاوت است، اما دفاع تنها یک برنامه و فلسفه می‌خواهد. درست است که اختلاف ما با هنگ‌کنگ زیاد است، اما پیروزی با دو گل هم نتیجه بدی محسوب نمی‌شود.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: بازی با هنگ‌کنگ بیشتر برای تیم ملی به بازی تدارکاتی شبیه بود. تیم ما دیدارهای حساسی را پیش رو دارد و باید برای جدال با بحرین و عراق به خوبی آماده شویم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی در مورد شکست تیم امید ایران برابر ازبکستان در دیداری تدارکاتی نیز توضیح داد: این یک زنگ خطر جدی برای تیم امید بود. متاسفانه نگاه‌ها به تیم امید سطحی است و به نظر می‌رسد که تیم امید را دست کم گرفته‌اند. تا ناکامی‌های بین‌المللی بیشتری نشده باید هر چه زودتر فکری به حال تیم امید کرد.

درخشان درباره نقش «فرهاد مجیدی» سرمربی تیم امید در این ناکامی‌ها، گفت: مجیدی از سرمایه‌های فوتبال ایران در بخش مربیگری است، اما برای او خیلی زود بود که در این سطح مربیگری کند. مسئولان هم برای انتخاب سرمربی عجله کردند.

نظر شما