شناسهٔ خبر: 35275015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس تا رونمایی برنامه استراتژیک آموزش و پرورش استان زنجان

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان ضمن بررسی وضعیت سرویس های بهداشتی مدارس و برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس، برنامه استراتژیک آموزش و پرورش استان زنجان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در این مراسم اظهار کرد: نیروی انسانی بزرگترین ثروت هر جامعه ای است.

 

آیت اله علی خاتمی با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت نیروی انسانی مهم است، خاطرنشان کرد: در کنار بهره‌ی هوشی نیروی انسانی، برنامه ریزی پایه براساس مباحث علمی موجب می شود تا ضریب هوشی 50 درصد جامعه بالاتر شود از اینرو با ایجاد زیرساخت ها، زمینه برای رشد استعدادها فراهم می شود.

 

وی فلسفه مبعوث انبیاء در نهج البلاغه را یادآور شد و گفت: انبیا آمده اند تا استعدادهای انسان را شکوفا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آموزش و پرورش باید استعدادها را شکوفا کند، متاسفانه شغل معلمی آخرین شغل انتخابی برای افراد شده است.

 

خاتمی افزود: همه ما باید به اندازه ظرفیتی که داریم برای تقویت و شناسایی استعدادها تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه 200 هزار دانش آموز استان، امانتی در دست ما هستند، گفت: فرهنگی ترین صنف جامعه فرهنگیان هستند.

 

امام جمعه زنجان افزود: تمام افراد مرتبط، معلمان و مدیران باید آموزش ببینند و اطلاع رسانی درست داشته باشند تا مردم بدانند سند تحول بنیادین سند افتخار کشور است، چرا که در این خصوص کار علمی بسیاری شده و نظرات افراد متخصص در آن لحاظ شده است.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول اشاره کرد و گفت: ایشان بر اجرای درست این سند تاکید دارند.

 

استاندار زنجان هم در سخنانی با تسلیت ایام محرم ضمن اشاره به اینکه بحث بهداشت در مدارس جزو اولویت هاست، ادامه داد: بحث سرویس های بهداشتی در مدارس باید در اسرع وقت حل شود.

 

فتح اله حقیقی گفت: ما به دنبال تقویت بنیه های علمی دانش آموزان هستیم از اینرو مقرر شده تا کلاس های تقویتی برای کنکور از امسال در مدارس روستایی اجرا می شود.

 

وی با تبریک شروع سال تحصیلی جدید گفت: برای آغاز سال تحصیلی تمام مدیران موظف به حضور در مدارس هستند.

 

استاندار زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش و معلمان جایگاه بالایی دارند و موظف به حفظ این جایگاه هستیم.

 

وی با بیان اینکه نباید کاری کنیم تا شائبه هایی منتهی به شایعه پردازی در این دستگاه ایجاد شود، افزود: اگر کوچکترین خدشه ای به این دستگاه وارد شود همه این مجموعه سهیم هستند.

 

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: ایجاد برنامه عملیاتی و سند تحول در آموزش و پرورش کار خوبی است و باید بین مردم و مسئولان اطلاع رسانی کنید.

 

حقیقی با اشاره به اینکه تمام دستگاه های استان دارای نقشه راه هستند، گفت: مسائل و مشکلات این دستگاه شناسایی شود  چرا که موارد قابل حل بررسی خواهد شد، برای درآمد اختصاصی این مجموعه محدودیتی وجود ندارد از اینرو راهکارهای موجود در شورای آموزش و پرورش مصوب شود.

 

برنامه عملیاتی سند تحول استان زنجان در تمام مدارس اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هم با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: در استان برخی نهادهای دولتی اقدام به تاسیس مراکز غیردولتی بالخص در مقطع پیش دبستانی می کنند در حالی که باید مجوز این مراکز توسط آموزش و پرورش صادر شود.

 

ابراهیم رفیعی ادامه داد: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در دست تدوین است و مقرر شده از مهرماه امسال اجرا شود.

 

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده 17 آموزشگاه استان فاقد سرویس بهداشتی بودند، ادامه داد: پس از اقدامات انجام شده در حال حاضر تنها هشت آموزشگاه فاقد سرویس بهداشتی است.

 

رفیعی ادامه داد: امسال چهار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی مدارس در اختیار ما قرار گرفته است.

 

به گفته رفیعی همزمان با آغاز سال تحصیلی هشت مدرسه استان فاقد سرویس بهداشتی هستند که جزو مدارس کم جمعیت و عمدتا مدارس کانکسی می باشند و با 280 میلیون تومان اعتبار مشکل این مدارس حل می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با یادآوری اینکه 181 مدرسه در استان نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، خاطرنشان کرد: 2550 مدرسه داریم که برای سال تحصیلی جدید آماده پذیرایی از دانش آموزان هستند.

 

وی افزود: برنامه عملیاتی یکساله سند تحول در استان آماده شده است و در دولت تدبیر گفتمان حاکم بر آموزش و پرورش سند تحول بوده است؛ این سند در تمام مدارس استان زنجان اجرایی خواهد شد.

 

رفیعی به راه اندازی سامانه تجمیع اطلاعات دانش آموزان اشاره کرد و گفت: 98 درصد از دانش آموزان پایه ابتدایی در استان تحت پوشش هستند که استان در این زمینه رتبه دوم کشوری را دارد.

 

وی ادامه داد: در سال جاری 13 باب آموزشگاه جدید الاحداث در قالب 69 کلاس درس آماده بهره برداری است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مدارس خشت و گلی از رده خارج شده اند، افزود: 106 پروژه نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش استان وجود دارد؛ همچنین در استان 7468 کلاس دولتی داریم که از این تعداد 4201 کلاس ابتدایی و 1775 کلاس متوسطه اول هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 200 هزار دانش آموز در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح محرم سازی، تجهیز مدارس با اعتبار 4 میلیارد ریال لوازم ورزشی، اعزام 871 ائمه جماعت فرهنگی به مدارس و  288 روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس و وجین کتابخانه های مدارس و غبارروبی نمازخانه های مدارس از دیگر اقدامات است.

 

وی به آغاز مدارس همزمان با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اجرای ویژه برنامه های گلباران مزار شهدا و بازدید دانش آموزان از موزه شهدا از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه 308 مدرسه در استان زنجان تخریبی است و نیازمند مساعدت مسیولان و خیرین هستیم، خواستار ایجاد فضای شاد در روزهای بازگشایی مدارس شد و گفت: وجود بدهی های حامل در برخی مدارس با مشارکت مسئولان قابل حل است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  به مدارس ماندگار و ویژگی های این مدارس اشاره کرد و گفت: در استان زنجان تنها یک مدرسه ماندگار داریم.

 

در پایان این مراسم از برنامه استراتژیک آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول رونمایی شد.

نظر شما