شناسهٔ خبر: 35251020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بزرگترین مجموعه تعزیه‌خوانی امام حسین(ع) رونمایی می‌شود

دبیر کمیته رونمایی از آثار نفیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی این سازمان از رونمایی «بزرگترین مجموعه تعزیه‌خوانی امام حسین(ع)» موجود در گنجینه این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، مهدی قیصری نیک از رونمایی «بزرگترین مجموعه تعزیه‌خوانی امام حسین(ع)» موجود در گنجینه این سازمان خبر داد و گفت: از این اسناد 20 شهریور ماه در بیست و پنجمین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی آستان قدس رضوی» در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رونمایی می‌شود.

دبیر کمیته رونمایی از آثار نفیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: تداوم سنت‌های محرم در طی تاریخ شیعه باعث شده است که امروز اسناد بیشماری از چگونگی بر‌گزاری مراسم عزاداری محرم، موقوفات خاص عزاداری و تعزیه‌خوانی، اسناد مربوط به اشعار تعزیه و شبیه‌خوانی و غیره موجود باشد.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه فرهنگی از پایگاه موضوعی عاشورا در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود که با راه‌اندازی آن محققان و پژوهشگران می‌توانند از 1800 رکورد مشتمل بر نسخه‌های خطی، چاپ سنگی، چاپی، پایان‌نامه درج شده در این سامانه برای پژوهش‌های موضوعی خود استفاده کنند.

قیصری نیک متذکر شد: به‌دلیل مصادف شدن روز سه‌شنبه با عاشورای حسینی این برنامه در روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 70051 

نظر شما