شناسهٔ خبر: 35183967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ازغدی: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی برد

فارس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی‌برد چراکه دشمن با روحیه استکباری به دنبال تحقق اهداف شوم خود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغذی ظهر امروز در نشست بصیرت حسینی با اشاره به فلسفه حادثه عاشورا و لزوم ماندگاری آن، اظهار کرد: دشمنان ما طی چند سال اخیر به دنبال این بودند که اعلام کنند عاشورا ارتباطی با سیاست ندارد اما جدایی نهضت عاشورا از سیاست امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ فرق شیعه با محب اهل بیت؟

ازغدی: برخی انقلابی‌ها ضرباتی به اسلام زدند

رحیم‌پور ازغدی: ایرانیان بنیانگذاران پزشکی نوین در جهان بودند

ازغدی: نسبت‌های جهان تغییر کرده است

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افرود: دشمنان ما با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای مطرح می‌کنند که عاشورا غیر سیاسی است و این ترفند دشمن برای لطمه زدن به نهضت عاشورا است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف نهضت عاشورا و اهداف امام حسین (ع)، بیان کرد: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا به دنبال تحقق توحید و عدالتخواهی بوده‌ است.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) به هیچ عنوان نشانه شکست در مقابل سپاهیان یزید نیست و امام بزرگوار برای تحقق حکومت اسلامی به شهادت رسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: فرهنگ مقاومت برگرفته از نهضت عاشورا است و این نهضت و فرهنگ دینی سبب نابودی یزدیدان زمان و یارانشان می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام سوگواری محرم باید به شیوه عزاداری‌ها توجه شود، گفت: عزاداری تعداد زیادی از هیأت‌های مذهبی به صورت صادقانه و خالصانه است اما هیأت‌هایی که می‌گویند، سخنران و مداح ما معروف تر و جمعیت ما بیشتر از دیگر هیأت‌ها است، نشان می‌دهد در این هیأت‌ها خدا و امام حسین (ع) بهانه است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به توطئه‌های دشمن برای تغییر ساختار عزاداری‌ها، افزود: ریا، رواج آهنگ‌ها و موسیقی‌های غربی در برخی مداحی‌ها آفت جدی است و سبب سوءاستفاده تکفیری‌ها و دشمنان می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الگو برداری از نهضت عاشورا در جهان سرآمد است و کشورهای اسلامی از انقلاب ما الگوبرداری می‌کنند، بیان کرد: شاگردان مکتب انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داده اند و انقلاب اسلامی، کشور ما را به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی‌برد چراکه دشمن با روحیه استکباری به دنبال تحقق اهداف شوم خود است.

نظر شما