شناسهٔ خبر: 35162601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۱۳ شهریور بخوانید؛

خروج برخی خدمه کشتی انگلیسی از ایران/حکم قلع وقمع برج‌های سعادت آباد/گزارشی ازآخرین وضعیت احزاب

71381

صدور حکم قلع و قمع برج‌های سعادت آباد/ دستور پیگیری اعتراضات داوطلبان نظام قدیم کنکور/خروج برخی خدمه کشتی انگلیسی توقیف شده از ایران/ الزام بانک‌ها به جبران خسارات ناشی از «عدم اجرای الزامات رمزهای پویا» و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، سیزدهم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در مراسمی که با حضور تعدادی از مسئولین نیروی قدس و فرماندهی اطلاعات خارجی سپاه و مسئولین امور بین الملل وزارت دفاع برگزار شد، امیر سرتیپ حاتمی از فعالان عرصه دیپلماسی مقاومت قدردانی کرد.

همچنین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در جریان بازدید از مرکز آموزش رزم مقدماتی شهید مدرس نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در وضعیت منطقه‌ای جبهه مقاومت روز به روز در جهت تضعیف قدرت رژیم صهیونیستی در حال پیشرفت است، گفت: وقتی که پهپاد فوق پیشرفته متجاوز امریکایی زده شده رییس جمهور آمریکا تا آستانه تصمیم رفت و این حسابگری را ارتش آمریکا برای او شفاف کرد در یک جلسه‌ای برای رییس جمهور آمریکا برآورد اطلاعاتی دادند که درصورت حمله به ایران در فضا چه اتفاقی می‌افتد، در  تنگه هرمز و کشورهایی که ایران به عنوان بازوانی در جبهه مقاومت ایجاد کرده چه اتفاقی می‌افتد و در حوزه موشکی ایران چه اتفاقی می‌افتد. دو جلسه دو سه ساعته این آقا نشسته و گوش داده و به این نتیجه رسیده که نمی توان به ایران حمله کرد و این یک دروغ بزرگ است که به خاطر جان چند صد نفر از حمله به ایران منصرف شده است.

مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در نشست خبری با اشاره به اینکه صلاحیت دبیرکل یکی از احزاب احراز نشد، اظهار کرد: صلاحیت افراد را به صورت کلی مطرح نمی کنیم بلکه بر اساس قانون تخلفاتی برای احزاب تعیین شده؛ اگر احزاب این تخلفات را انجام دهند طبق قانون با آنان برخورد می شود. این برخورد شامل تمام اعضای عضو حزب هم می شود. ملانوری همچنین با یاداوری اینکه حزب پایداری تقاضای تاسیس داده است قرار شد مجمع خود را برگزار کنند تا مراحل تاسیس را با ضوابط جدید پیگیری کنند، گفت: به نظر ما جبهه پایداری وجاهت قانونی ندارد. جبهه ها باید حضور خود را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب برسانند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر خارجه بنگلادش تاکید کرد: از نظر حقوقی اقدام آمریکا نمی‌تواند مانع از اجرای تعهدات اروپا باشد. مجوز، مشکل ما نیست موضوعی است که خود آنها باید انجام دهند. مواضع ما بسیار شفاف است. اینکه فرانسه یا اروپا برای انجام اقداماتشان نیاز به مجوز از آمریکا دارند قابل فهم است، اما از نظر ما باعث تاسف است.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان  هم تاکید کرد: به دنبال تماس‌های تلفنی آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه، به او  تاکید شد که یا اروپا می‌بایست از ایران نفت خریداری کند و یا معادل فروش نفت را به صورت خط اعتباری، که با درآمدهای نفتی ایران تضمین می‌شود و در حقیقت به نوعی به معنای پیش فروش نفت است، در اختیار ایران قرار دهد. میزان این خط اعتباری حدود ۱۵ میلیارد دلار برای مدت چهار ماه یعنی تا پایان آخر سال میلادی است.  عراقچی در ادامه افزود: بعد از دریافت ۱۵ میلیارد دلار جمهوری اسلامی آمادگی گفتگو با کشورهای ۱+۴ را دارد اما واقعیت آن است که هنوز درخصوص دستور کار این گفتگوها اختلاف نظرهای جدی بین طرفین وجود دارد.

یک عضو هیات رییسه مجلس: درصد غنی‌سازی افزایش می‌یابد/ گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برداشته می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: براساس مفاد و چارچوب برجام گام سوم را قوی بر می‌داریم

یک عضو فراکسیون امید مجلس: اروپایی‌ها از فرصت باقی‌مانده برای اجرایی کردن تعهدات خود استفاده کنند

سید عباس موسوی در مورد وضعیت خدمه کشتی انگلیسی توقیف شده در ایران اظهار کرد: تعدادی از خدمه کشتی انگلیسی توقیف شده، از کشتی خارج شده و آنها اکنون اجازه دارند که به کشور خود باز گردند. با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مشکلی نداریم. این کشتی تخلفاتی انجام داده است طبیعی است وقتی کشتی متوقف می شود، خدمه کشتی هم متوقف شوند.

همچنین روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف ۷ فروند کشتی صیادی ترال در منطقه جاسک خبر داد. در این اطلاعیه  آمده است:  ۷ فروند شناور صیادی ترال  که ۲۴خدمه آن خارجی هستند ،شامگاه گذشته(سه شنبه) به دلیل رعایت نکردن فاصله مجاز از ساحل برای صیادی و تخلف صید آبزیان، توسط شناورهای نیروی دریایی سپاه توقیف و به منظور ادامه روند رسیدگی به پرونده تخلف ، تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دستگاه قضایی برج‌های سعادت آباد (که قرار بوده حسینیه در زمین آن ساخته شود)، گفت: حکم توقف ساخت برج‌های سعادت ‌آباد و همچنین قلع و قمع آنها صادر شده است.

همچنین در پی اعتراض و استمداد تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری در صفحه شخصی ریاست دیوان عالی کشور نسبت به شیوه هم ترازی کنکور سراسری سال جاری رئیس دیوان عالی کشور دستور ارسال و پیگیری این اعتراضات را به دیوان عدالت اداری صادر کرد.

دادستان کل کشور هم در بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‎های سراسر کشور بانک‌ها را به جبران خسارات ناشی از «عدم اجرای الزامات رمزهای پویا» ملزم کرد که بر اساس آن هر گونه سوءاستفاده از حساب‌های مشتریان به دلیل آسیب پذیری‌های امنیتی (ناشی از عدم اجرای الزامات رمزهای پویا) در سرویس‌های بانکی مستقیما به عهده بانک بوده و در این موارد تأیید مرجع قضایی (دادسرا)، برای جبران خسارت مشتریان کفایت می‌کند.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما