شناسهٔ خبر: 35159916 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

زمان دقیق حذف یارانه‌ها مشخص شد(+جزئیات)

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در قانون بودجه سال ۹۸ به حذف یارانه سه دهک درآمدی بالاتر مکلف شده است که برای تحقق این هدف آیین‌نامه اجرایی پیش‌بینی شده بود و آیین‌نامه در دولت به تصویب رسیده و قرار شده بر مبنای تصمیمی که بین وزارت تعاون، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و سازمان برنامه وبودجه تنظیم می‌شود این اقدام از پایان شهریورماه انجام شود.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتمداری امروز در پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت در قانون بودجه سال ۹۸ به حذف یارانه سه دهک درآمدی بالاتر مکلف شده است. یعنی افرادی که دارای درآمدهای بالاتری هستند و درآمدشان به نوعی نیاز به دریافت یارانه را برای آن‌ها نفی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای تحقق این هدف آیین‌نامه اجرایی پیش‌بینی شده بود و آیین‌نامه در دولت به تصویب رسیده و قرار شده بر مبنای تصمیمی که بین وزارت تعاون، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و سازمان برنامه وبودجه تنظیم می‌شود این اقدام از پایان شهریورماه انجام شود.

وی افزود: دولت حساسیت جدی دارد که باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و برخی فشارهایی که به طور طبیعی روی اقشار متوسط و پایین جامعه وجود دارد، ضریب خطا در انتخاب افرادی که نیازمند دریافت یارانه نیستند تا حد ممکن کاهش پیدا کند و از این محل فشاری به طبقه متوسط متوسط رو به پایین جامعه وارد نشود که بر اساس همین وسواس قرار شده با همکاری استانداران و فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور عمل شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان به محض تامین بودجه انجام می‌شود
«محمد شریعتمداری» افزود: از اعتبار ۴۷۰ هزار میلیارد تومان مصوب بودجه، فقط سه هزار میلیارد تومان برای همسان سازی اختصاص یافته بود که با کاهش میزان بودجه به عدد ۳۸۰ هزار میلیارد تومان کمتر خواهد بود و به طور متوسط بیشتر از ۱۸ درصد نتوانستیم به همسان سازی حقوق اقدام کنیم.

اصلاح بیمه خبرنگاران را پیگیری می‌کنیم
وزیر کار در پایان درباره اصلاح بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران با توجه به سختی کار مورد توجه نظام بیمه‌ای هستند و ما نیز تلاش می‌کنیم متناسب با نیازهای انجمن صنفی در رفع مشکلات این قشر از جامعه عمل کنیم.

وی افزود: با حضور در جلسه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران خواستم مشکلاتی که با توجه به قوانین موجود می توانیم مرتفع کنیم  را اعلام کنند.

شریعتمداری در پاسخ به اینکه این اقدامات در دولت یازدهم به سرانجام می‌رسد، گفت که حتما در این دولت انجام می شود.

 
 

نظر شما