شناسهٔ خبر: 35111784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال 95 درصد روستاهای استان خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در آیین افتتاح ایستگاه اینترنت پرسرعت روستایی چاه غیاث شهرستان سرایان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، گفت: تا پایان امسال بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با معرفی این پروژه گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح کشور از دو سال گذشته، برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است که اتصال روستاها به این شبکه جز  اولویت های این برنامه ها است.

وی افزود: از سال 1396 و با اجرای چند پروژه حدود 600 روستای استان از سرویس اینترنت پرسرعت بهره مند و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و با ادامه روند اجرای این پروژه ها تا پایان امسال حدود 600 روستای دیگر نیز به این شبکه متصل می شوند.

بهی ادامه داد: پروژه ایستگاه اینترنت پرسرعت روستایی چاه غیاث سرایان، از محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات اجرا شده است و با اجرای این پروژه جمعیتی بالغ بر 2500 نفر در 17 روستای شهرستان های سرایان، بیرجند، قائنات و خوسف از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره مند شده اند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با تشریح ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات، عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات جهت دسترسی پرسرعت آحاد مردم به اطلاعات در حال توسعه است و دسترسی به این شبکه برای ارتقا خدماتی نظیر سلامت، آموزش، حمل و نقل، کشاورزی و بانکداری بسیار پراهمیت و پرکاربرد خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر و بر همین بستر برخی روستاییان اقدام به فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی خود کرده اند که باعث افزایش چشمگیر بازار فروش و همچنین افزایش سود دریافتی از محل فروش محصولات، برای آنها شده است که این موضوع از مزیت های فناوری اطلاعات جهت رونق تولید به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که مردم و مسئولین روستای چاه غیاث نیز حضور داشتند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد استفاده از ظرفیت های این خدمت باعث رونق زندگی مردم عشایر این خطه شود. میر جعفریان تاکید کرد: لازمه بهره گیری درست از ظرفیت های بوجود آمده، آموزش درست است که از فرمانداری می خواهیم موضوع آموزش نحوه استفاده روستاییان از این خدمات به عنوان ابزار کار را با کمک اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دهد.

نظر شما