شناسهٔ خبر: 35092632 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

راه اندازی شرکت تولید آب معدنی، شگرد خانواده کلاهبردار

گروه استان ها- البرز- اعضای یک خانواده که به بهانه راه اندازی شرکت تولید آب معدنی و پرداخت سود های کلان،22 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، توسط کارآگاهان پلیس استان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "عباسعلی محمدیان" با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع يک فقره پرونده کلاهبرداري به پليس آگاهي مبنی بر دریافت پول های کلان توسط اعضای یک خانواده برای راه اندازي شرکت آب معدني و متواری شدن آنها، موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند فردی به همراه اعضاي خانواده خود با ثبت يک شرکت آب معدني به صورت کاغذي بدون اينکه شرکت راه اندازي شود و به بهانه سرمايه گذاري و پرداخت سود حاصل از فروش به مالباختگان، مبالغ هنگفتي از آنها دريافت و قبل از سر رسيد پرداخت سود، متواري شده و ديگر جوابگوي آنها نبوده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهمان، براي اينکه اصل پول سرمايه گذاران را نیز پرداخت نکنند بدون اینکه شرکتی ایجاد شود، اعلام ورشکستگي کرده و پس از آن خود را از ديد شکات و ماموران پلیس مخفي کردند.

سردار محمدیان گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی گسترده و با همکاری مال باختگان، سردسته باند کلاهبرداران را به پلیس آگاهی دعوت کردند.

وی با اشاره به صدور حکم جلب متهم، گفت: این متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود مبنی بر 10 فقره کلاهبرداری به ارزش 22 میلیارد ریال با همکاری 2 پسر و یک دختر خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد:اعضای دیگر باند با توجه به دستگیر شدن پدرشان با حساسیت بیشتری رفتار می کردند اما کارآگاهان با هوشیاری و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت مخفیگاه متهمان را در حوالی مهرشهر کرج شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت و اطمینان از حضور همه آنها، طی یک عملیات غافلگیرانه هر 3 متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با روبرو شدن با مالباختگان و مواجه شدن با مستندات پلیسی، چاره ای جز اعتراف ندیده و به 10 فقره کلاهبرداری به ارزش  22 میلیارد ریال  اقرار کردند و پس از اعزام به دادسرا و صدور قرار، روانه زندان شدند.

سردار محمدیان در پایان خطاب به شهروندان گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با چرب زبانی و دادن وعده سودهای کلان در کمین شما هستند بنابراین باید  بدون انجام تحقیق، از اعتماد و واگذاری سرمایه خود به این افراد خودداری کنند.*


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما