شناسهٔ خبر: 35078302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

سبک زندگی اجتماعی در کارگاه‌ها باید اصلاح شود احتمال ارتقای سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان محکومیت دو فعال کارگری به حبس

اخبار کارگری

صاحب‌خبر -

دبیرکل خانه کارگر:

سبک زندگی اجتماعی در کارگاه‌ها باید اصلاح شود

دبیرکل خانه کارگر در حاشیه سومین روز از جشنواره ورزشی - تفریحی کارگران کشور که در سنگاچین بندرانزلی برگزار می‌شود، گفت: باید سبک زندگی اجتماعی در کارگاه‌ها را اصلاح کنیم.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا درباره برگزاری جشنواره تفریحی - ورزشی کارگران اظهار داشت: آماده کردن چنین فضاهایی برای ورزش کارگری، نه تنها هزینه نیست که سرمایه‌گذاری است. وی افزود: این چنین نیروی کار آمادگی روحی و جسمی کسب می‌کند و از هر دو حیث اصلاح می‌شود. باید بدانیم اگر می‌خواهیم ظرفیت‌هایمان را افزایش دهیم و مطابق توانایی‌هایمان از مواهب مادی و معنوی بهره‌مند شویم باید الگوهای جدیدی را برای تغییر سبک زندگی کارگران تعریف کنیم. از این منظر برگزاری چنین جشنواره‌هایی قابل تحسین است. دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه تبعیت از این الگو اقدامی است که همه کارگران و کارفرمایان مکلف به انجام آن هستند، گفت: زندگی ‌اجتماعی ابتدا در کارگاه جاری می‌شود و بعد در سایر جاها. از این رو الگوهایی که تعریف می‌کنیم ابتدا باید در کارگاه‌ها پیاده شوند و سرمشق قرار گیرند. 

    

رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خبر داد:

احتمال ارتقای سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: نظر ما این است که در قرارداد بعدی بیمه تکمیلی بازنشستگان، سطح خدمات ارتقا پیدا کند و همچنین مشارکت سازمان در پرداخت حق بیمه نیز افزایش یابد.

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به اینکه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش این سازمان در پایان آذر ماه به اتمام می‌رسد، کارشناسان ما از هم اکنون مشغول رایزنی و بررسی‌های لازم برای بیمه تکمیلی سال آینده بازنشستگان هستند.

    

محکومیت دو فعال کارگری به حبس

وکیل حسن سعیدی از صدور حکم پنج سال حبس تعزیری برای موکلش خبر داد.

سیدمصطفی رضوی در ارتباط با صدور حکم ۵ سال حبس برای این فعال کارگری و راننده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به ایلنا گفت: این حکم هفته گذشته ابلاغ شد. حسن سعیدی به پنج سال حبس تعزیری و دو سال مجازات تکمیلی شامل محرومیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند محکوم شده است.

وی تاکید کرد: تا آخر هفته، به این حکم اعتراض خواهیم کرد.

رضوی در ارتباط با سابقه صدور حکم گفت: موکل من در تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس بازداشت شد که متعاقب آن، دو ماه در بازداشت بود که با تعیین و تودیع وثیقه آزاد شد و دادگاه ایشان نیز، مرداد ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار و حکم، هفته گذشته ابلاغ شد.

همچنین محمدعلی جداری فروغی از صدور حکم یک سال حبس برای پروین محمدی در دادگاه بدوی خبر داد.

وکیل پروین محمدی به ایلنا گفت: با مراجعه به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرج، دادنامه صادره در مورد ایشان ابلاغ شد. پروین محمدی طبق ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به عنوان تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

این وکیل دادگستری افزود: دادگاه حداکثر حکم محکومیت را صادر کرده و ظرف مدت ۲۰ روز قانونی، در دادگاه تجدیدنظر استان البرز به رای صادره اعتراض خواهم کرد. به نظر من فعالیت‌های صنفی نمی‌تواند تحت عنوان جرم تبلیغ علیه نظام قرار گیرد و امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر حکم صادره فسخ شود.

 

نظر شما