شناسهٔ خبر: 35007527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان شمالی| دستگاه‌های اجرایی بیش از ۷ حساب بانکی نمی‌توانند داشته باشند

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی بیش از ۷ حساب بانکی نمی‌توانند داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد مجید درخشانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان‌شمالی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و وزارت اقتصاد در سال جاری مولد‌سازی اموال مازاد است.

وی با تاکید بر اینکه اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید به فروش برسد مگر اینکه شرایط مولد سازی داشته باشند افزود: این پروژه که قرار است در قالب اقتصاد مقاومتی  تعریف شود آنگونه که باید و شاید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد استقبال واقع نشده اما تاکنون مراحل مولدسازی  15 مورد از اموال دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این طرح هم برای دستگاه‌های اجرایی و هم برای دولت در آمدزایی به همراه دارد خاطرنشان کرد: باید سیاست‌های تشویقی از سوی دولت برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شود تا این طرح مورد استقبال واقع شود.

درخشانی از رشد عملکرد 29 درصدی درآمدهای استانی طی چهار ماهه نخست نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از 85 درصد عمومی استان درآمدهای مالیاتی است که با افزایش حقوق کارکنان و همچنین افزایش قیمت‌ کالا، درآمد مالیاتی نیز افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح خزانه‌داری الکترونیک در استان بیان داشت: دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بیش از 3 هزار حساب فعال دارند که با اجرایی شدن طرح خزانه‌دار الکترونیک هر دستگاه اجرایی هفت حساب بیشتر نخواهد داشت. این طرح سبب شفافیت مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت عمل می‌شود که تاکنون ضرب‌العجل های مشخص شده‌ای جهت اجرای این طرح برای دستگاه‌های اجرایی استان تعریف شده است.

وی با اعلام اینکه دومین همایش تالار سرمایه‌گذاری با محوریت فرصت های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در آبان ماه سال جاری در بجنورد برگزار می‌شود اضافه کرد: پروانه بهره برداری نخستین واحد اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد که واحد فرآوری برنج است، حدود یک ماه پیش صادر شده و اکنون به فعلیت رسیده است.

درخشانی با اظهار اینکه نرخ بیکاری خراسان شمالی در فصل بهار 7.9 درصد است افزود: خراسان‌شمالی در سالی که گذشت در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی رتبه 2 کشوری را بدست آورد که این مهم در نرخ حال حاضر بیکاری استان هم دخیل بوده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما