شناسهٔ خبر: 34990940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جایگاه شورای شهر دهدشت ارتقا یافت/شفافیت مالی رویکرد اساسی در شورای پنجم

رئیس شورای شهر دهدشت گفت: مهمترین اقدام در شورای پنجم رساندن شورای شهر به جایگاه اصلی آن بود که با همدلی اعضاء محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمدحسین جمشیدی رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین اولویت کاری شورای پنجم همدلی بین اعضا بود که خوشبختانه طی دو سال اخیر حفظ شد.

رئیس شورای شهر دهدشت گفت: شفافیت مالی از رویکردهای شورا بود که با تأمین زیرساخت‌ها این مهم صورت گرفت.

*تحقق شفافیت مالی با راه‌اندازی اتوماسیون اداری شهرداری

وی راه‌اندازی اتوماسیون اداری شهرداری را در راستای شفافیت مالی دانست و افزود: این سامانه در سال دوم شورا به نتیجه رسید و نخستین پروانه ساخت هفته گذشته از سیکل اتوماسیون صادر شد.

جمشیدی با اشاره به توزیع نا عادلانه اعتبارات در سطح استان گفت: این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی در دستور اعضای شورای شهر قرار گرفت و در همه جلسات با حضور مسؤولان استانی با مطالبه‌گری آن را به چالش کشاندیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های مداوم 6 میلیارد به ورودی‌های شهر و از محل اعتبارات سیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان به منظور تجهیز آتش‌نشانی اختصاص یافت.

*تملک زمین واگذار شده به تأمین اجتماعی

جمشیدی به پیگیری مطالبات شهرداری اشاره کرد و گفت: آراء به ارزش 23 میلیارد ریال برای مطالبات شهرداری صادر شد ضمن اینکه توانستیم با رایزنی بدهی چهار میلیارد تومانی شهرداری به تأمین اجتماعی را حل و فصل کنیم.

رئیس شورای شهر دهدشت ضمن قدردانی از همکاری تاجگردون و وکیلی نمایندگان مجلس در پیگیری این بدهی تصریح کرد: زمین جمعه بازار با ارزش تقریبی 6 میلیارد تومان که در دوره گذشته شهرداری بابت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده بود به شهرداری برگردانده شد.

*20 ملک از شهرداری در شورای پنجم سنددار شد

وی همچنین سنددار شدن 20 باب از املاک شهرداری، حمایت از حوزه ورزش و کمک به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را نمونه‌های دیگری از عملکرد شورای شهر عنوان کرد.

جمشیدی در مورد اجرای پروژه‌های عمرانی شهر گفت: تعریض جاده آرامستان به عنوان مطالبه به حق شهروندان در حال اجرا است زیرسازی پروژه تکمیل شده و به زودی عملیات آسفالت شروع خواهد شد.

*نهضت آسفالت ادامه دارد

رئیس شورای شهر تصریح کرد: آسفالت کوچه‌ها در سال اول شورای شهر در سطح گسترده انجام شد، در سال دوم نهضت آسفالت با اولویت معابر اصلی و پرتردد شهر شروع بکار کرد که فاز نخست به اتمام رسید و فاز دوم طی روزهای آینده با بکارگیری دو پیمانکار با قراردادهای سه و نیم میلیاردی و 800 میلیونی آغاز می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه شورای پنجم به جایگاه شورای شهر شخصیت داد از آن به مهمترین کار در عملکرد شورای شهر یاد کرد.

وی در خصوص طرح بازآفرینی شهری گفت: اجرای این طرح با پنج رأی موافق و دو رأی مخالف از فیلتر شورا رد شده و با تأئید کمیته انطباق در انتظار عملیاتی شدن است.

در پایان این نشست به پاس همکاری رسانه‌ها در انعکاس اخبار و رویدادهای شورای شهر از خبرنگاران تجلیل شد.

انتهای پیام/82016

برچسب‌ها:

نظر شما