شناسهٔ خبر: 34966975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بائوج لاهوتی:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی نباید در کار قانونگذاری دخالت کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعتقاد دارم که باید یک فرمانده اقتصادی داشته باشیم، اما شورای عالی هماهنگی اقتصادی نباید در کار قانونگذاری دخالت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (دوشنبه 4 شهریور) در تذکری شفاهی گفت: در گذشته یک حساب ذخیره ارزی داشتیم که مازاد درآمد نفتی به آن واریز میشد. ماهیت این حساب به گونه ای بود که دولت هم از آن استفاده می کرد و 10 درصد به بخش خصوصی ارائه می شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در مجلس هشتم دعواهایی با رئیس جمهور وقت داشتیم، زیرا آنها اعتقاد داشتند منابع این حساب را برای اجرای طرح های اقتصادی زاینده ای مصرف می کنند و مجلس اعتقاد داشت این منابع باید به بخش خصوصی داده شود.

وی افزود: از 123 میلیارد دلاری که تاکنون به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز شده و از عدد 70میلیارد دلار فقط 20 درصد به بخش خصوصی رسیده است. عملکرد این صندوق نیز مشابه حساب ذخیره ارزی است. مدیرعامل صندوق ذخیره ارزی نیز از محل هزینه کرد بخشی از منابع این صندوق ابراز بی اطلاعی کرده است. از هیات رئیسه مجلس تقاضا دارم تا جلسه ای را با مدیرعامل صندوق دخیره ارزی برگزار کند.

بائوج لاهوتی ادامه داد: اعتقاد دارم که باید یک فرمانده اقتصادی داشته باشیم، اما شورای عالی هماهنگی اقتصادی نباید در کار قانونگذاری دخالت کند.

در یک مقطع تلاش بسیار زیادی شد تا بخشی از وظایف وزارت بازرگانی وقت به وزارت جهاد کشاورزی محول شود، زیرا استدلال ما این بود که در این شیوه وزارت جهاد می تواند تولیدکننده را درک کند، اما با تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی این وظیفه به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده است، در این شرایط باید فاتحه صنعت کشور را بخوانیم./

پایان پیام

نظر شما