شناسهٔ خبر: 34966884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانس 24

ایرانی ها به اروپا و غرب اعتماد ندارند

ایرانی ها می گویند از آنجا که اروپا و غرب تاکنون به وعده هایشان عمل نکرده اند، اعتمادی به آنها ندارند

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، سوال شوندگان ایرانی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه فرانس 24 مبنی بر اعتماد مردم ایران به کشور فرانسه در حل و فصل بحران مرتبط با توافقنامه هسته ای اعلام کردند از آنجا که اروپا و غرب تا کنون به وعده هایشان عمل نکرده اند، اعتمادی به آنها ندارند.

<div id="video-display-embed-code_3876402"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2509203/3876402?width=340&height=240"></script></div>

شبکه تلویزیونی فرانس 24 با اشاره به اجلاس سران گروه هفت در شهر بیاریتس فرانسه و سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به فرانسه ، این سوال را مطرح کرد که آیا مردم ایران، همچنان به فرانسه اطمینان دارند یا خیر؟
این شبکه تلویزیونی گزارش داد احتمالاً امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از سوی همتایان خود به عنوان نماینده گروه هفت در امور ایران تعیین شده است. اما آیا اکنون به فرانسه با این دید نگاه می شود؟ از آنجا که در حال حاضر احتیاط بر شرایط موجود حکمفرماست، آیا مردم ایران به پاریس اعتماد دارند؟
همزمان با سفر ظریف به فرانسه ، خبرنگار شبکه فرانس 24 در تهران با مردم درباره انتظاراتشان از سفر وزیر امور خارجه به فرانسه و نیز اعتماد مردم ایران به اروپایی ها سؤال کرد.
یک شهروند ایرانی در پاسخ به خبرنگار این شبکه گفت: "مطمئناً ما امیدواریم محمدجواد ظریف موفق شود برایمان کاری انجام دهد و اینکه توافق نامه هسته ای ایران به نتیجه برسد. اروپایی ها همواره وعده داده اند به ما کمک می کنند اما متأسفانه باید بگویم در واقع آنها هرگز برای ما کاری نکردند".
دختر جوانی گفت: "امیدوارم که گفتگوها بار دیگر به شکست منجر نشود و فرانسه به وعده هایش عمل کند زیرا نسبت به کشورهای دیگر بیشتر به وعده هایش عمل کرده است".
پسر جوانی هم گفت: "من به سیاستمداران کشورم اعتماد دارم اما به اروپا و غرب هرگز اعتماد ندارم. من فکر نمی کنم در این سفر نتیجه ای حاصل شود".

نظر شما