شناسهٔ خبر: 34956945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روند مثبت روابط ایران با کشورهای همسایه باید تداوم داشته باشد

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌‌‌شهر در مجلس گفت: روند مثبت روابط ایران با کشورهای همسایه باید تداوم داشته باشد و نباید با حرکتی خارج از منطق، کشور را دچار مشکل کرد.

صاحب‌خبر -

احمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به‌ ضرورت ریشه‌یابی برخی مشکلات موجود در جامعه و اهمیت تحلیل مسائل به‌ویژه از سوی اهل فرهنگ و رسانه اظهار کرد: علت عقب‌ماندگی‌های کشور در برخی بخش‌ها با وجود ظرفیت غنی موجود باید مورد واکاوی قرار گیرد و منشأ آن ریشه‌یابی ومشکلات موجود رفع شود.

وی به نخستین نطقش در مجلس که نقدی بر وضع کشور با وجود امکانات و ظرفیت‌های غنی بود، گریزی زد و گفت: از بین ادیان و مذاهب مختلف، بالاترین دین و مذهب متعلق به مردم ایران بوده و همچنین از تمدن غنی برخورداریم و از نظر منابع طبیعی به نسبت جمعیت نیز جزو اولین‌ها و ازنظر انسانی هم در مسابقات و المپیادها جزو هفت کشور اول هستیم؛ اما چرا وضع به این شکل است؟

همتی اظهار کرد: باید پاسخی برای این سؤالات باشد و تا به این موارد پاسخ داده نشود، مشکلات حل نمی‌شود و همیشه به هم وعده می‌دهیم و گذر می‌کنیم!

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بیان کرد: باید این مسائل علت‌یابی شود و جزو تحلیل‌های همه ما باشد که چرا با این‌ همه امکانات مادی در خیلی از موارد عقبگرد داریم؟

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در کنار مسؤولان به تحلیل مسائل بپردازند، خاطرنشان کرد: بخش عمده اخبار در کشورهای خارجی به تحلیل رویدادها مرتبط است؛ مساله‌ای که در ایران به آن پرداخته نمی‌شود.

همتی نبود بخش تحلیل وقایع را از نقص‌های خبری در کشور دانست و افزود: تحلیلی که بر مبنای چهارچوب‌های علمی باشد و درست انجام شود، ایرادی بر آن وارد نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس به اهمیت مسأله نظرسنجی اشاره و آن را یکی از راهکارهای تحلیل وقایع در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه توجه نکردن به نظرسنجی‌ها از دیگر ضعف‌های حوزه رسانه در کشور است، ادامه داد: نظرسنجی‌ها باید از طریق سازمان‌های غیرحاکمیتی و غیردولتی انجام شود.

همتی همچنین به اهمیت پردازش و تحلیل رویدادهای جامعه اشاره و تصریح کرد: این پردازش سبب پویایی اقتصاد و در نتیجه رفع مشکلات عموم از جمله خبرنگاران می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس به دیپلماسی مطلوب ایران در برخورد با سایر کشورها اشاره و تصریح کرد: روند مثبت روابط ایران با کشورهای همسایه باید تداوم داشته باشد و نباید با حرکتی خارج از منطق، کشور را دچار مشکل کرد.

وی با بیان اینکه درک درست از موقعیت‌ها و منافع ملی لازمه کار خبرنگاری است، افزود: تنها خبر نیست که به خبرنگار اصالت می‌دهد؛ بلکه فعالیت حول نظام ارزشی و هماهنگ با سیستم ملی کشور نیز یکی از الزامات کار خبرنگار است.

همتی به لزوم تلاش جمعی برای رسیدن به یک جامعه ایده‌آل اشاره و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا منطقی که حاکمیت دارد، رواج پیدا کند و تلاش همگانی نیز دستیابی به یک جامعه پویا را آسان می‌سازد و در این صورت مشکلات از جمله مشکلات خبرنگاران رفع خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس خواستار توجه هر چه بیشتر به رسانه‌ها در شرایط جنگ نرم دشمن شد و این امر را از ضرورت‌های مهم بیان کرد.

انتهای پیام/74034/م/

نظر شما