شناسهٔ خبر: 34956214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز عملیات گازرسانی به 130 روستای لرستان در هفته دولت/ آبرسانی به 500 هکتار از اراضی الیگودرز

همزمان با هفته دولت چندین طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان الیگودرز افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، در دومین روز هفته دولت استاندار و جمعی از مسوولان لرستان برای افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح خدماتی و کشاورزی به  شهرستان الیگودرز سفر کردند. 

آغاز عملیات گازرسانی به 130 روستای لرستان

یکی از طرح‌های افتتاح شده الیگودرز گازرسانی به 5 روستای این شهرستان بود که غلامرضا لطفعلیان  در این زمینه بیان کرد: در سال 97   242 روستای استان صاحب نعمت گاز شدند و در سال جاری به دنبال این هستیم که گازرسانی به بیش از 300 روستای دیگر را تکمیل کنیم. 

وی با اشاره به طرح‌های شرکت گاز در هفته دولت، افزود: در هفته جاری گازرسانی به 100 روستا افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی  130 روستا نیز کلنگ زنی خواهد شد؛ همچنین طرح گازرسانی به 136 واحد صنعتی در لرستان نیز افتتاح می‌شود.

افتتاح چند طرح کشاورزی در الیگودرز 

در بخشی دیگری از سفر چندین پروژه در حوزه کشاورزی در استان افتتاح شد که عبدالرضا پازدار در حاشیه افتتاح این طرح‌ها عنوان کرد: سد حوضیان  الیگودرز توانایی آبرسانی به بیش از دو هزار و 400 هکتار از اراضی شهرستان الیگودرز را دارا است.

وی با بیان اینکه در روز دوم از هفته دولت چندین طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی الیگودرز افتتاح شد، خاطرنشان کرد: با نصب چندین پمپ توانستیم بیش از 500 هکتار از مزارع شهرستان الیگودرز را به سیستم نوین آبیاری مجهز کنیم ضمن اینکه اگر شرکت آب منطقه‌ای لرستان وظایف خود را در این حوزه انجام دهد این میزان چند برابر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  لرستان با اشاره به اینکه این طرح 15 میلیارد تومان هزینه داشته اشت، بیان کرد: طی سه سال گذشته توانسته‌ایم که بسیاری از زمین‌های آبی استان را به سیستم آبیاری پیشرفته مجهز کنیم و در حال حاضر 52 هزار هکتار از 182 هزار هکتار مزارع آبی استان سیستم نوین آبیاری دارند.

پازدار همچنین در ارتباط با افتتاح ایستگاه پمپاژ روستای چغا گرگ شهرستان الیگودرز، گفت: با افتتاح این طرح 600 هکتار از مزارع این منطقه آبی می‌شوند؛ برای انجام این طرح 11 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز دو هزار هکتار از مزارع آبی لرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شده‌اند، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که تا پایان سال پنج هزار 800 هکتار دیگر را نیز تجهیز کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در آیین افتتاحیه پروژه کشت گیاهان دارویی شهرستان الیگودرز نیز بیان کرد: سطح زیر کاشت این مجموعه 150 هکتار است و برای بهره‌برداری آن به 50 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که با واگذاری آن به بخش خصوصی این اعتبار تامین شده است و با افتتاح این طرح 200 شغل در منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ق/ق

نظر شما