شناسهٔ خبر: 34954324 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در حاشیه شورای اداری:

آموزش و پرورش خوزستان برای سال تحصیلی جدید مجوز جذب نیروی حق التدریس ندارد/ دونوبته شدن مدارس راهی برای برون رفت از معضل کمبود نیروی انسانی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان برای سال تحصیلی آینده مجوز جذب نیروی جدید به صورت نیروی حق التدریس و خرید خدمات آموزشی را ندارد. کاهش کلاس های زیر حد نصاب، تمرکز بر فعالیت مدارس روستا مرکزی و دونوبته کردن مدارس راهکارهایی برای برون رفت از معضل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی روز یکشنبه ۳ شهریور ماه ۹۸ در حاشیه شورای اداری استان که با محوریت پروژه مهر برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش خوزستان نیز همانند بسیاری از استانهای کشور با معضل کمبود نیروی انسانی رو به رو می باشد.


وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان برای شروع سال تحصیلی جدید با کمبودی حدود ۱۶ هزار نفر نیرو مواجه است، گفت: رویکرد مطلوب این است که این کمبود نیرو از طریق استخدام و جذب نیروی جدید تامین شود که با کمک مجموعه وزارت آموزش و پرورش این کار در حال انجام است اما در حال حاضر میزان نیاز در استان خوزستان بیشتر از تعداد نیروهای جذب شده است، از این رو لازم است برای کوتاه مدت چاره اندیشی کنیم.


رفیعی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خوزستان برای شروع سال تحصیلی جدید راهکارهایی را  در جهت  جبران معضل کمبود نیروی انسانی پیش بینی کرده است، افزود: کاهش کلاس های زیر حد نصاب، تمرکز بر فعالیت مدارس روستا مرکزی و دونوبته کردن مدارس بخشی از این راهکارهاست. 


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: در عین حال دو نوبته کردن مدارس سبب افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموز توسط مدارس می شود و مشکل ثبت نام دانش آموزان را نیز مرتفع می سازد.


رفیعی همچنین گفت: آموزش و پرورش خوزستان برای سال تحصیلی آینده مجوز جذب نیروی جدید به صورت نیروی حق التدریس و خرید خدمات آموزشی را ندارد و جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ استخدامی که استخدام به صورت پیمانی است، انجام می شود.


وی در پایان گفت:  سهمیه آموزش و پرورش خوزستان در جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ با رشدی سه برابری رو به رو شده است و امسال ۲ هزار دانشجو از طریق دانشگاه های فرهنگیان خوزستان جذب می شوند، همچنین ۱ هزار و ۱۹۷ نفر معلم نیز  از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ به چرخه آموزش و پرورش خوزستان وارد می شوند.

نظر شما