شناسهٔ خبر: 34941596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوادث رانندگی در جاده های استان مرکزی سه کشته بر جا گذاشت

اراک - ایرنا - رئیس پلیس فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی شبانه روز اخیر در جاده های مواصلاتی این استان سه کشته و ۲ مجروح بر جا گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «ایرج کهریزی» افزود: نخستین حادثه رانندگی شبانه روز اخیر حدود ساعت ۱۹ روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی ام وی ام در کیلومتر ۲ جاده ملایر- توره رخ داد که در این حادثه راننده و سرنشین خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه تصادف، جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: کارشناسان دایره حوادث رانندگی پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو عنوان کردند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حادثه دیگری که در حدود ساعت ۲۱ و ۳۴ دقیقه روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی خاور با پژو ۴۰۵ در کیلومتر هفت جاده خنداب- ساروق به وقوع پیوست، راننده خودروپژو ۴۰۵ بر اثر شدت جراحات وارده در محل تصادف جان باخت و ۲ نفر از سرنشینان آن نیز مجروح و به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ کهریزی اظهار داشت: بر اساس اعلام کارشناسان انحراف به چپ راننده خودروی پژو ۴۰۵ نسبت به کامیون علت وقوع این حادثه بوده است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات میدانی کارشناسان پلیس،رعایت نکردن سرعت مطمئن یکی از عوامل محوری وقوع بیشتر حوادث رانندگی در سطح محورهای موصلاتی است وبا رعایت این مولفه مهم از سوی رانندگان، آمار تلفات جانی حوادث رانندگی سیر نزولی یافته و دیگر شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی در سطح جامعه نخواهیم بود.

 راکب موتورسیکلت در اراک جان خود را از دست داد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:  برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با بلوک‌های زیرگذر خیابان جهاد شهرستان اراک موجب شد که موتورسیکلت سوار جان خود را از دست بدهد و ترک نشین آن نیز مجروح شد.

سرهنگ«سید علی حسینی» افزود: کارشناس تصادفات پلیس راهور علت این حادثه را کم توجهی به جلو، از سوی موتورسیکلت سوار عنوان کرد.

 کلاهبرداری با فروش نرم افزار جعلی ردیاب تلفن همراه

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۲ جوانی که با تبلیغ نرم افزارهای جعلی ردیاب تلفن همراه، اطلاعات حساب ۶۸۰ نفر را سرقت کرده بودند در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان در استان البرز دستگیر شدند.

سرهنگ «احسان آنقی» افزود: مدتی قبل شهروندی با ارایه مرجوعه قضایی به این پلیس اظهار داشت که با تبلیغی از فروش یک نرم‌افزار ردیاب تلفن همراه در یک کانال تلگرامی مواجهه شده که در پی  عضو شدن در این کانال برای خرید نرم افزار به درگاه بانکی موجود در کانال وارد شده و پس ارایه اطلاعات حساب  مبلغ ۹ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی و آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، اطلاعاتی و مدارکی دیگر از کلاهبرداری و سرقت های اینترنتی صورت گرفته از سوی متهمان این پرونده به دست آمد.

این مقام انتظامی افزود: در مراحل رسیدگی به این پرونده سارقان که ساکن استان البرز بودند شناسایی و دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان  ارجاع شدند.

سرهنگ آنقی با اشاره به کشف و توقیف تعدادی سیم کارت و گوشی تلفن همراه از محل سکونت متهمان گفت: متهمان در تحقیقات انجام‌شده ضمن اقرار به جرم خود و برداشت ۷۰۰ میلیون ریال از حساب های بانکی به دست آمده در این کلاهبرداری ها عنوان داشتند که با طراحی نرم‌افزارهای جعلی ردیاب تلفن همراه، صیغه یاب، ماهواره جیبی و ایجاد درگاه جعلی بر روی آن‌ها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، اقدام به سرقت اطلاعات حساب افراد کرده و در فرصتی مناسب از حساب آن‌ها برداشت می کردند.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به دادسرا تحویل داده شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در بازبینی از سامانه رایانه‌ای و گوشی‌ تلفن همراه متهمان، نرم‌افزارهای جعلی ردیاب تلفن همراه، دوربین لخت کن، صیغه یاب و ماهواره جیبی به همراه اطلاعات حساب بانکی تعداد ۶۸۰ نفر نیز به دست آمد..

وی از مردم خواست  در صورت مواجهه با موارد مجرمانه موضوع را در اولین فرصت از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد استان مرکزی به لحاظ شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات، در زمره پنج استان با آمار بالای قربانیان جاده‌ای است.
کارشناسان حوزه اجتماعی و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و پلیس راه استان مرکزی معتقدند که خطای انسانی رتبه نخست در بروز سوانح جاده‌ای در این استان را دارد.
بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان به دلیل خطاهای انسانی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد.
برخورداری از برترین جاده‌ها و خودروها بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث رانندگی نمی کاهد.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

نظر شما