شناسهٔ خبر: 34931884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

جلوگیری از ورود گاندی به کشمیر

راهول گاندی، رهبر حزب کنگره هند، از احزاب مخالف و اصلی دولت که قرار بود از کشمیر (تحت کنترل) هند دیدار کند، وارد سرینگر پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر شد اما اجازه خروج از فرودگاه را نیافت.اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، به ایالت جامو و کشمیر هند نوعی خودمختاری می‌داد، به طوری که این ایالت بجز در مسائل روابط خارجی، دفاعی و ارتباطات و مخابرات که در کنترل دولت مرکزی هند بود، قانون اساسی مستقل و پرچم خودش را داشت و آزاد بود قانون وضع کند. حدود سه هفته پیش دولت هند در اقدامی غیر منتظره این اصل را لغو کرد.

ادامه حضور ترکیه در ادلب

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که نیروهای این کشور از پست دیده‌بانی جنوب ادلب که توسط ارتش سوریه محاصره شده، خارج نمی‌شوند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در جریان سفر به لبنان به خبرنگاران گفت: موضوع این نیست که ما نمی‌توانیم جنوب ادلب را ترک کنیم موضوع این است که نمی‌خواهیم آنجا را ترک کنیم.
ارتش سوریه جمعه به پیشروی گسترده‌ای در حومه شمالی حماة در مجاورت با جنوب ادلب دست یافت و توانست کنترل شش شهرک را که تحت سیطره مخالفان بود از جمله شهرک مورک در دست بگیرد.

ادامه آزمایش‌های موشکی کره شمالی

رسانه‌های کره‌جنوبی به نقل از ستاد مشترک ارتش کشورشان گزارش دادند، کره‌شمالی دیروز (شنبه) پرتابه‌هایی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مقام‌های ژاپنی معتقدند کره‌شمالی موشک‌های بالستیک شلیک کرده است. کره‌شمالی در هفته‌های گذشته چندین پرتاب موشکی داشته که عمدتا موشک‌های کوتاه‌برد بوده است. این شلیک‌های آزمایشی اعتراض همسایگان کره‌شمالی را برانگیخته است. ناظران معتقدند، تحرکات کره‌شمالی اعتراضی به مذاکرات هسته‌ای متوقف‌شده با آمریکا و رزمایش اخیر ایالات متحده با سئول است که به اعتقاد پیونگ‌یانگ، تمرین برای آمادگی جنگی به حساب می‌آید.

برچسب‌ها:

نظر شما