شناسهٔ خبر: 34931557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ستاد سازماندهی زیرساخت‌های دریاچه ارومیه تشکیل شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ستاد سازماندهی زیرساخت‌های دریاچه ارومیه در استانداری به همت استاندار آذربایجان‌غربی تشکیل یافت تا سواحل دارای استعداد دریاچه شناسایی شده و حداقل امکانات مورد نیاز در آنجا فراهم شود.

صاحب‌خبر -

جلیل جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با تاکید بر اینکه منطقه انزل ارومیه دارای ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی فوق‌العاده‌ای است اظهار کرد: بی‌شک زمانی به سبب پرآبی دریاچه ارومیه شاهد سرمایه‌گذاری هنگفتی در حوضه گردشگری و مجتمع باری بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امید است با احیای دریاچه ارومیه شاهد احیای دوباره این مجموعه گردشگری شویم.

حداقل امکانات مورد نیاز دریاچه ارومیه برای گردشگری فراهم می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ستاد سازماندهی زیرساخت‌های دریاچه ارومیه در استانداری به همت استاندار آذربایجان‌غربی تشکیل یافت تا سواحل دارای استعداد شناسایی شده و حداقل امکانات مورد نیاز دریاچه ارومیه در آنجا فراهم شود.

وی افزود: در این زمینه ماموریت‌هایی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اختیار دارد که از جمله تقویت محورهای کاظم داشی قوشچی و گوچین قلعه و مسیر و راهی که به طول دو کیلومتر تردد و آسفالت شده و از اعتبارات وزارت ملی میراث فرهنگی هزینه شده است.

کمپ گردشگری دریاچه ارومیه احیای مجدد شد

جباری اظهار کرد: همچنین کمپ گردشگری که سالهای سال متروکه بود احیای مجدد شد و همچنین هم اکنون با سرعت هر چه تمامتر ایجاد 30 چشمه سرویس بهداشتی و دوش آب شیرین به پایان رسیده که این هفته نصب می‌شود تا شهروندان و مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بادام که در مرکز بخش انزل ارومیه یعنی شهر قوشچی برگزار شد افزود: بی‌شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی می‌تواند بسیار موثر باشد به شرطی که با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و زمان و مکان ثابت، برگزار شود و برگزاری آن در سال‌های آینده از یاد نرود.

بار فرهنگی جشنواره بادام افزایش یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: باید بار فرهنگی چنین جشنواره‌هایی را افزایش داد و بی‌شک با معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و تاریخ این منطقه می‌توان سبب افزایش و انگیزه سفر بود و اگر این جشنواره‌ها بتوانند به ایجاد انگیزه سفر کمک کنند، بی‌شک به جشنواره‌ای موفق تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: بی‌شک محل اعتباری در اداره کل میراث فرهنگی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری مناطق مختلف استان وجود دارد و در منطقه انزل نیز با حمایت بخشدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و استفاده از ظرفیت رسانه‌های متعلق به منطقه و کل استان، می‌توان در فضای مجازی و فضاهای رسانه‌ای، ظرفیت‌های منطقه را بیش از پیش معرفی کرد.

پایه جشنواره بادام قوشچی اقتصاد مقاومتی است

جباری بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و یکی از سیاست‌های اصلی دولتمردان نیز بحث پرداختن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، پایه جشنواره بادام قوشچی نیز اقتصاد مقاومتی بوده و بازدیدی که از غرفه‌ها انجام شد می‌تواند به افزایش کشت بادام کمک کرده و سبب اشتغال جوانان منطقه شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در کشورهای همسایه رشد داشته است اظهار کرد: این مهم نتیجه همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها بوده و اگر امروز وضعیت جاده‌ها نامناسب است باید وزارت راه و شهرسازی ورود یابد و اگر بحث معرفی ظرفیت‌ها مطرح باشد باید دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها ورود یابند.

انتهای پیام/61024/ن

 

نظر شما