شناسهٔ خبر: 34924263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر صندوق بازنشستگی بوشهر مطرح کرد:

از بی‌سرانجامی خانه امید تا بازنشسته‌های ۱۸ میلیون تومانی در بوشهر

بوشهر

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر عنوان کرد: احساس تاسف می کنم وقتی می بینم که بازنشستگان ما جایی برای استفاده از خدمات فرهنگی و هنری ندارند، ظرفیت خانه امید برای تمام استان‌ها و حتی برخی شهرستان‌های کشور فراهم شده اما در بوشهر هنوز به سرانجام نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، داریوش کشتکار در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۰ بازنشسته در سطح استان حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی هستند و ماهانه حدود ۴۴ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می شود.

وی با اشاره به متوسط حقوق دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی اظهار کرد: حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و  حداکثر ۱۸ میلیون تومان است که حقوق‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان مربوط به قضات و اعضای هیئت علمی می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری بوشهر تاکید کرد: در مهرماه سال جاری حدود ۷۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و همچنین به زودی بازنشستگان کشوری نیروگاه اتمی -که پیش از این به طور متمرکز از تهران حقوق دریافت می کردند، به جمع بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان اضافه خواهد شد.

کشتکار با اشاره به آمار 12 هزار نفری شاغلان استان افزود: با احتساب نیروهای آموزش و پرورش ظرف سه ماه آینده بالغ بر ۱۶ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش در استان خواهیم داشت.

این مسئول بیان کرد: ورودی صندوق بازنشستگی روز به روز کمتر می شود و به دلیل افزایش تعداد بازنشسته ها منابع صندوق با مشکل مواجه شده و تعداد بازنشسته ها نسبت به شاغلین فزونی پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار بازنشسته های استان مربوط به آموزش و پرورش است که حدود ۶۵ درصد از جمعیت بازنشستگان تحت پوشش را شامل می شوند و پس از آن نیز دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی دارای بیشترین تعداد بازنشسته هستند.

کشتکار با اشاره به مسئولیت های اجتماعی صندوق بازنشستگی گفت: در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی پرداخت تسهیلات ضروری ۵ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد به بازنشستگان انجام می شود که طی یک سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان پرداخت کرده ایم.

وی تصریح کرد: همچنین کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی و پرداخت کمک هزینه سفر انجام می‌شود که تاکنون ۱۴۰۰ نفر از بازنشسته ها از این خدمات استفاده کرده اند که عمده این سفرها به مقصد مشهد مقدس بوده است.

مدیر صندوق بازنشستگی بوشهر عنوان کرد: به دلیل بالا بودن قیمت پرواز هوایی و عدم اتصال استان بوشهر به خط ریلی بازنشسته‌های ما –با شرایط سنی که دارند- مجبور هستند از خدمات حمل و نقل زمینی استفاده نمایند که این در شان بازنشسته های بوشهر نیست.

این مسئول یادآور شد: با هدف ایجاد نشاط و شادابی و اشاعه فرهنگ ورزش سلامت محور به مدت سه سال است که جشنواره ورزشی برای بازنشسته ها برگزار می کنیم و امسال نیز سومین دوره از این جشنواره ورزشی در شش رشته با حضور 200 نفر از بازنشستگان برگزار شده و نفرات برتر به تهران و مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

کشتکار بیان کرد: علی‌رغم پیگیری‌های فراوان واگذاری زمین مناسب برای ایجاد خانه امید بازنشستگان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بنده احساس تاسف می کنم وقتی می بینم که بازنشستگان ما جایی برای استفاده از خدمات فرهنگی و هنری ندارند، این ظرفیت برای تمام استان‌ها و حتی برخی از شهرستان‌ها فراهم شده اما در بوشهر هنوز به سرانجام نرسیده است.

مدیر صندوق بازنشستگی بوشهر گفت: خانه های امید می‌تواند در زمینه های مختلف مانند برگزاری کلاس های آموزشی، برنامه های علمی، شب شعر، برگزاری و اجرای همایش ها و غیره... بسیار مفید و موثر باشد. ما انتظار داریم که مکان احداث این مرکز در یکی از پارک های مرکزی شهر پیش بینی شود.

داریوش کشتکار با تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان افزود: هر ساله در مراسمی از بازنشستگان نمونه استانی تجلیل می‌شود که این مراسم امسال نیز صبح روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه با حضور مسئولان و کانون‌های بازنشستگی در سالن همایش‌های بانک صادرات بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از تجربه های بازنشستگان تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌ها برای بازنشستگان خود ارزش بیشتری قائل شوند و قدر این قشر را بدانند و بیشتر به آنها رسیدگی نمایند.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما