شناسهٔ خبر: 34922496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انبار احتکار "روغن موتور" در شیراز کشف شد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس از کشف یک انبار احتکار روغن موتور در شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت محمدابراهیم صداقت اظهار داشت: با تماس تلفنی یکی از شهروندان درباره گرانفروشی روغن موتور در یکی از واحدهای تعویض روغنی در سطح شهر شیراز، بازرسان به این واحد مراجعه کردند و با انجام خرید صوری متوجه صحت گزارش شدند.

وی افزود: در این خرید بازرسان متوجه شدند این واحد دارای یک انبار در پشت واحد صنفی است که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و در آن روغن موتور در حجم بالا انبار شده است.

صداقت اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل سازمان حمایت و بر اساس ماده 4 قانون نظام صنفی، تخلف احتکار برای این واحد محرز و پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 408 میلیون و 974 هزار ریال تشکیل شد. وی ادامه داد: از این انبار یک هزار و 540 گالن روغن موتور 4 لیتری، 30 گالن روغن موتور 20 لیتری، 289 قوطی واسکازین کشف شد و پرونده این احتکار برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمتی که اخیراً در روغن موتور خودرو رخ داده، اضافه کرد: به دنبال این افزایش قیمت نظارت بر بازار عرضه این محصولات تشدید شده و با هرگونه گرانفروشی و یا احتکار این محصولات در بازار با جدیت برخورد می‌شود. 

انتهای پیام/ش

نظر شما