شناسهٔ خبر: 34922049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی دوم شهریور

اهداف ظریف از سفر به شرق آسیا/تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام خمینی

آنها که پای صندوق رأی رفتند، درست انتخاب کردند، اهداف ظریف از سفر به شرق آسیا، ائتلاف دریایی آمریکا یک ائتلاف شکست خورده است، تجدید میثاق رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، آنها که پای صندوق رأی رفتند، درست انتخاب کردند،  اهداف ظریف از سفر به شرق آسیا، ائتلاف دریایی آمریکا یک ائتلاف شکست خورده است، تجدید میثاق رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه دوم شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

آنها که پای صندوق رأی رفتند، درست انتخاب کردند

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توئیتر، در آغاز هفته دولت نوشت: «‏این هفته با یاد شهیدان رجایی و باهنر همبسته است. ما اکنون وارث آن دارایی عظیم معنوی هستیم که ققنوس‌وار از میان دود و آتش و انفجار تروریستی برخاست. همانطور که از پس ⁧‫تروریسم⁩، جمهوریت دوباره جمهور شد، در پساتروریسم اقتصادی نیز جامعه‌ای قوی‌تر و جمهوریتی پویاتر پا خواهد گرفت.

 

امسال ⁧‫هفته دولت⁩ جلوه‌گاهی تازه از عینیت یافتن نهاد «دولت - ملت» است.

 

‏امروز تروریسم اقتصادی دولت آمریکا، نهاد جمهوریت و بزرگی ⁧‫ایران⁩ را هدف گرفته و سعی در القای بی‌ریشه بودن آن دارد.»

 

اهداف ظریف از سفر به شرق آسیا

سید عباس موسوی» با اشاره به سفر قریب‌الوقوع محمدجواد ظریف به سه کشور چین، ژاپن و مالزی، اهداف این سفر را بیان کرد و گفت: وزیر امور خارجه در راستای پیگیری و اجرای دیپلماسی فعال و متوازن جمهوری اسلامی ایران از یکشنبه (سوم شهریور) در صدر هیأتی به چین، ژاپن و مالزی در شرق آسیا سفر خواهد کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله محورهای گفت‌وگو و رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات کشورهای یادشده در این سفر کاری است.

 

تجدید میثاق رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره)

http://media.shabestan.ir/Original/1398/06/02/IMG09035787.jpg

رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت روز شنبه (۲ شهریور) همزمان با هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

 

حجت الاسلام «حسن روحانی» در این مراسم با نثار تاج گل، به مقام والای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، ادای احترام کرد.

 

 رئیس جمهور همچنین در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشت.

 

ائتلاف دریایی آمریکا یک ائتلاف شکست خورده است

«حشمت الله فلاحت پیشه» در  گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس گفت: این ائتلاف یک ائتلاف شکست خورده است. آمریکایی ها ائتلاف های شکست خورده مختلفی را در کارنامه خودشان دارند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکایی ها ائتلاف های مختلفی را شکل داده اند که حداقل دو ائتلاف آن مربوط به پنج سال اخیر است. یکی ائتلاف با چهل کشور دنیا علیه داعش و دیگری ائتلاف با کشورهای عربی علیه جمهوری اسلامی ایران بود که کاملا دچار فروپاشی شد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز آمریکایی ها موضوع ائتلاف در ایجاد امنیت در دریا را دارند و چون سیاست آمریکا ناامن ساز بوده است با شکست مواجه شده است و تلاش انگلیسی ها در برون رفت از چالش نفتکش ها نشان می دهد که آنها تنها یارشان در ائتلاف را نیز از دست دادند.

 

ظریف به چین، ژاپن و مالزی می‌رود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در پایان سفر اروپایی خود و پیش از ترک پاریس، در صفحه توئیترش نوشت: «با وجود تلاش‌های آمریکا برای نابودی دیپلماسی، با مکرون و وزیر خارجه فرانسه دیدار و رایزنی کردم. همچنین با یورونیوز، خبرگزاری فرانسه و فرانس ٢۴ مصاحبه کردم. چندجانبه‌گرایی باید حفظ شود. گام بعدی بعد از یک روز توقف در تهران، پکن، توکیو و کوالالامپور است.»

 

امام (ره) مسیر خدمت به مردم را به ما نشان داد/گفتمان انقلاب همه سلیقه ها را در خود جای می داد

در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معمار نظام جمهوری اسلامی ایران مسیر خدمت به مردم را به همه نشان داد و حضور هیأت دولت در آغاز سومین سال دولت دوازدهم در کنار مرقد ایشان تعهد چندباره به مسیر و راهی است که امام بزرگوار برگزیده و معرفی کردند، امام بزرگوار یک نهضت عظیم و اسلامی را به انقلاب اسلامی رساند و راهبری انقلاب را برعهده گرفت.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه سه مرحله نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در طول یک خط و مکمل یکدیگر هستند، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی که امام بزرگوار برای ما بوجود آورد گفتمانی توأم با سعه صدر بود و همه اعتقادات، اندیشه‌ها و سلیقه‌ها را در خود جای می‌داد و در آن ، فضا برای هیچ‌کس تنگ نبود و باید این گفتمان را با همه قدرت ادامه دهیم.

 

روحانی با اشاره به اینکه در گفتمان انقلاب به طور عمده آرمان‌ها و آرزوهای کوتاه مدت و بلندمدت مد نظر بوده است ، گفت: در جمهوری اسلامی ایران آرمان‌های کوتاه و بلند مدت، راهبردها و برنامه‌ها و حتی اجرا تدوین شد و در گفتمان جمهوری اسلامی ایران عمدتاً مدیریت نظام اسلامی مطرح است، لذا آنهایی که فکر می‌کنند گفتمان انقلاب در برابر گفتمان جمهوری اسلامی ایران است راه اشتباه و خطایی را انتخاب کردند، این دو در طول یکدیگر هستند و در عرض هم قرار ندارند.

 

سید حسن خمینی: امروز روز حمایت بیشتر از دولت و خدمت بیشتر به مردم است

حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با آرمان های امام خمینی(س)، ضمن تبریک هفته دولت گفت: امروز روز حمایت بیشتر از دولت و خدمت بیشتر به ملت است.

 

یادگار امام افزود: اگر خدمتی می شود مرهون تلاش همه کسانی است که در جمهوری اسلامی تلاش می کنند و اگر کاستی وجود دارد هم معلول همه کسانی است که در این مجموعه نقش دارند.

وی یادآور شد: خطاها، قصورها، تقصیرها و تحمیل های خارجی عواملی است که می تواند مشکلات بسیار زیاد فراهم آمده را بیشتر کند.

 

سید حسن خمینی ادامه داد: همه به خوبی می دانیم که یک دولت نابخرد در ایالات متحده با همراهی رژیم صهیونیستی، که گستاخانه طالب فروپاشی ملت ایران است و از جمهوری اسلامی فراتر می اندیشد، امروزه ظلم بسیار وسیعی را متوجه کشورمان کرده است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما