شناسهٔ خبر: 34921433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال بیش از سه هزار و 500 نفر از روستاییان شهرستان بستان‎آباد به شبکه ملی اطلاعات

سرپرست اداره کل ICT آذربایجان‎شرقی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای اینترنت همراه در روستاهای شهرستان بستان‎آباد، اظهار کرد: با بهره‎برداری از این سایت که در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا انجام می‎گیرد، یک هزار و 164 خانوار نقاط روستایی شهرستان بستان‎آباد به شبکه ملی اطلاعات متصل می‎شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل، در این مراسم گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اجرای پروژههایی با هدف کاهش شکاف دیجیتالی بین نقاط کمتر برخوردار و شهرها و همچنین ایجاد پوشش اینترنت پرسرعت، به سوی پیادهسازی ایران هوشمند پیش میرود.

خرامش خاطرنشان کرد: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، به جای احداث دو سایت مخابراتی، تجهیزات هر دو اپراتور اول و دوم در این سایت مخابراتی نصب و راهاندازی شده و در حال خدمترسانی هستند.

وی ارتقای سایت روستای آلانق را در راستای تعهدات طرح USO برشمرد و افزود: این سایت مخابراتی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال و برای بهرهمندی بیش از یک هزار و 100 خانوار نقاط روستایی شهرستان بستانآباد مورد بهرهبرداری قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل ICT استان با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای ایجاد پوشش تلفن همراه در روستاهای بالای ۶۰ خانوار استان تصریح کرد: تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۶۰ خانوار شهرستان بستانآباد تحت پوشش تلفن همراه قرار میگیرند.

خرامش با اشاره به برقراری رومینگ بین اپراتورها گفت: هماکنون رومینگ بین سه اپراتور فعال در استان برقرار شده و دارندگان مشترکین هر اپراتور در صورت عدم سرویسدهی قادر به استفاده از خدمات اپراتورهای دیگر هستند.

بر اساس این گزارش این مراسم با حضور محمد وحدتی هلان رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستان بستانآباد در مجلس شورای اسلامی، مهدی خرامش سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی امام جمعه بستان‌آباد، امیر آقازاده مدیر منطقه شمالغرب شرکت ایرانسل، فرماندار بستانآباد، بخشدار، اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای آلانق برگزار شد.

نظر شما