شناسهٔ خبر: 34918961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری دوره توانمندسازی تولید محتوای شبکه سایبری در همدان

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری نخستین دوره توانمندسازی مسوولان گروه‌های تولید محتوای شبکه سایبری ایران در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین ربیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین دوره توانمندسازی مسوولان گروه‌های تولید محتوای شبکه سایبری جمهوری اسلامی ایران «شمسا» در همدان خبر داد اظهار کرد: این دوره با حضور 400 نفر از فعالان فضای مجازی کشور در همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی همدان، سازمان فضای مجازی بسیج میزبانی نخستین دوره را به این استان محول کرده است.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امیدوارم بتوانیم با ظرفیت‌های موجود از جمله رسانه‌های توانمند استان این رسالت محوله را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز جنگ اصلی ما با دشمن در فضای مجازی رقم می‌خورد تاکید کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را به فضای مجازی آورده تا بتواند به انقلاب اسلامی ضربه بزند، هرچند در این زمینه نیز شکست خورده است.

ربیعی با اشاره به اینکه امروز بسیج پرچمدار جریان انقلابی و ارزشی در فضای مجازی است افزود: باید از انفعال در عرصه مجازی خارج شد و این تکلیفی است که مقام معظم رهبری بر دوش ما گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق این مهم تمرکز در تصمیم‌گیری، جدیت در اجرا، هماهنگی میان دستگاه‌ها، پرهیز از موازی‌کاری و  تعارض است گفت: امروز فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان و سبک زندگی شده که ضرورت دارد با اقدام انقلابی، دشمن را از این فضا دور کرد.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه این موضوع با تولید محتوای اصیل، انقلابی و ناب محقق می‌شود بیان کرد: باید سطح فضای مجازی را تسخیر کرد تا فضای پاک و یکدست برای حضور جریان‌ساز جوانان و نوجوانان انقلاب اسلامی مهیا شود.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور 400 نفر از فعالان فضای مجازی کشور در دانشگاه شهید مقصودی همدان برگزار می‌شود افزود: هفت کلاس آموزشی یا توانمندسازی برگزار می‌شود و اساتید مجربی در تولید محتوا دعوت شده‌اند که سه نفر از آنها اهل همدان هستند.

ربیعی از افتتاحیه این دوره، ساعت ۸ صبح فردا در سالن همایش‌های دانشگاه تربیت معلم شهید مقصودی خبر داد و گفت: دوشنبه این هفته نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

رسانه‌های همدان در اختیار بچه‌های انقلابی است 

وی با اشاره به شهادت طلبه همدانی توسط یکی از اشرار در همدان که در فضای مجازی راجع به این موضوع صحبت کرده بود گفت: البته بعد از این اتفاق یک نکته ثابت شد و آن این بود که رسانه‌ها و جریان فضای مجازی در اختیار بچه‌های انقلابی و ارزشی است زیرا را روشنگری مانع از فضاسازی جریان ضد انقلاب شدن.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان تاکید کرد: بچه‌های انقلابی بدون نگاه به گرایش سیاسی در این خصوص سنگ تمام گذاشتند که در تاریخ انقلاب در حوزه رسانه سابقه نداشت.

وی با اشاره به اینکه این جریان‌سازی منتج به جریان اجتماعی و در نتیجه حضور پررنگ مردم در تشییع پیکر این شهید شد افزود: این موضوع یک مصداق تاریخی بود که می‌توان همواره از آن نام برد.

ربیعی با اشاره به اینکه دوره توانمندسازی مسوولان گروه‌های تولید محتوای شبکه سایبری جمهوری اسلامی یک رویداد ملی است که در همدان اتفاق می‌افتد گفت: سازمان فضای مجازی هفت سال پیش تاسیس شده که قبلاً قرارگاه فضای مجازی بسیج نام داشت اما سال گذشته تغییر نام یافت.

وی با اشاره به اینکه دلیل تغییر نام این بود که بتوانیم رویکردها و ماهیت‌های مردمی و جریانی حوزه مجازی را بیشتر تبیین کنیم افزود: امروز بیشترین حضور سازمان فضای مجازی بسیج برای سالم‌سازی، تولید محتوا و ارتقای سواد رسانه‌ای آحاد مختلف جامعه است.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سازمان بسیج در سه حوزه رسمی فعالیت دارد خاطرنشان کرد: حوزه اصلی فعالیت در شبکه «شمسا» است که  قرار است نیروهای انقلابی و ارزشی بر اساس تکلیف به صورت تشکیلاتی و سازمان‌دهی شده در فضای مجازی حضور داشته باشند که بیشترین نگاه، تولید محتوای دیجیتال در تراز جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در دومین نگاه که حوزه تربیت و آموزش را شامل می‌شود ارتقای سطح سواد رسانه و آموزش فضای مجازی برای آحاد مردم و بسیجیان مد نظر است گفت: متاسفانه بیشتر مواقع به خاطر نبود سطح سواد فضای مجازی مطلوب، آسیب می‌بینیم.

ربیعی با اشاره به اینکه در حوزه تخصصی متنای سازمان فضای مجازی در مرکز تولید و نشر آثار دیجیتال برنامه خواهیم داشت افزود: «متنا» قرار است شبکه مردمی سایبری را با تولیدات تخصصی پوشش دهد.

وی با تاکید به اینکه بیشتر در تولید محتوا ورود خواهیم کرد در ادامه در پاسخ به اینکه چه میزان از مطالبات مقام معظم رهبری با تاسیس سازمان فضای مجازی محقق شده است؟ گفت: سعی کرده‌ایم طی یک سال اخیر در این زمینه حضور فعال داشته باشیم، در تمام تقابل‌های ضد انقلاب و دشمن، بسیج صحنه را خالی نکرده است.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه هر چالشی می‌شود حضور بچه‌های بسیج در مقابله با آن چشمگیر است، از نگاه جهادی بسیجیان سخن به میان آورد و گفت: حضور بسیجیان در کمک به مردم در زلزله کرمانشاه و سیل در مناطق مختلف کشور شاخص بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حوزه زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات چه کاری صورت گرفته است گفت: این حوزه مربوط به دست‌اندرکاران دولت است اما اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای شکل‌گیری زیرساخت‌ها کمک خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه بیشترین نقطه ضعف ما در حوزه فضای مجازی نحوه مدیریت است افزود: یک دوگانگی فیلترینگ و فضای مجازی آزاد ایجاد شده که باید این موضوع تبیین شود.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری فضای مجازی آزاد را ندارد بنابراین مدیریت فضای مجازی ضروری است گفت: در شهادت طلبه همدانی، قاتل به راحتی در فضای مجازی فعالیت داشت و طبیعتاً کسی قبول نمی‌کند فضای مجازی اینگونه بی در و پیکر باشد.

فضای مجازی مدیریت شود

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه مدیریت فضای مجازی مطالبه جدی است افزود: به دنبال فیلترینگ فضای مجازی نبوده و نیستیم اما ضرورت دارد برای جلوگیری از آسیب‌ها این فضا مدیریت شود.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه عمده پرونده‌های قضایی یک ریشه در فضای مجازی دارند گفت: امیدوارم بستری فراهم شود تا جوانان از فضای امن مجازی استفاده کنند.

ربیعی تاکید کرد: باید در فضای مجازی به سمتی حرکت کنیم که هویت ها مشخص شود و کسی به خود اجازه ندهد آبروی فرد دیگر را در این فضا ببرد.

سبک زندگی ایرانی در اینستاگرام تحت شعاع قرار گرفته است

وی با بیان اینکه دلیل اصلی اینکه کاربران ایرانی به سمت پیام‌رسان ایرانی کوچ نمی‌کنند مباحث اعتمادسازی نیست و موضوع فنی است گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان ایرانی فراهم شود.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه‌شده 48.5 درصد کاربران فضای مجازی در واتساپ، 42.2 درصد در تلگرام و  39.5 درصد در اینستاگرام هستند افزود: آسیب‌های اینستاگرام را می‌توان در سبک زندگی دید و متاسفانه سبک زندگی ایرانی در اینستاگرام تحت شعاع قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه لاکچری بازی در اینستاگرام موج می‌زند در صورتی که چه اشکالی دارد زندگی ساده را به رخ کشید؟ گفت: در تلگرام انواع تهدیدها از جنگ‌های روانی گرفته تا امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ... بروز دارد.

در پایان این مراسم پوستر برگزاری نخستین دوره توانمندسازی مسوولان گروه‌های تولید محتوای شبکه سایبری جمهوری اسلامی «شمسا» رونمایی در همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/89026/

نظر شما