شناسهٔ خبر: 34918307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش تولید برق کشور به دو هزار و 200 مگاوات در سال/بیش از یک هزار روستا به شبکه آبرسانی وصل می شود

وزیر نیرو گفت: هر ساله به‌ طور متوسط یک هزار و 800 مگاوات افزایش تولید برق داشتیم در حالیکه از سال 92 تاکنون این آمار تولید به دو هزار و 200 مگاوات افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، رضا اردکانیان، وزیر نیرو ظهر امروز در دیدار با مردم روستای سعید آباد که در حاشیه افتتاح پروژه های هفته دولت انجام شد، با بیان اینکه وزارت نیرو در سه حوزه موفق به ثبت رکورد شده است، گفت: در گذشته هر ساله به‌ طور متوسط یک هزار و 800 مگاوات افزایش تولید برق داشتیم در حالیکه از سال 92 تاکنون این آمار تولید به دو هزار و 200 مگاوات افزایش یافته است.

وزیر نیرو بیان کرد: از تابستان سال گذشته تا امسال سه هزار و 700 مگاوات برق وارد مدار کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این رکورد جدید تولید برق را بشکنیم؛ رکورد مدیریت مصرف نیز در کشور بالا بوده و با اجرای برنامه های متعدد موفق شدیم سه هزار و 700 مگاوات برق را مدیریت کنیم.

به گفته این مقام مسؤول، افزایش تولید و مدیریت مصرف رکورد سوم وزارت نیرو است و صادرات برق به کشورهای همسایه نیز دو میلیارد و 300 کیلو وات بوده که با توجه به تحریم‌ها و شرایط، آمار قابل قبولی است.

افتتاح 227 پروژه وزارت نیرو تا پایان سال جاری

اردکانیان با بیان اینکه در 6 سال گذشته نزدیک به 10 هزار و 200 روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار وصل شده اند، تصریح کرد: 6 هزار و هفتاد نفر به صورت مطمئن از این خدمات برخور دار شده اند و تا پایان امسال تنها در وزارت نیرو 227 پروژه بزرگ و مهم در راستای تقویت ارائه خدمات به روستاها‌ افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 10 سد بزرگ در 9 استان کشور تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار کرد: یک هزار و 124 روستا در 28 استان کشور به شبکه آبرسانی وصل خواهند شد؛ 12 تصفیه خانه در 9 روستای کشور و بالغ بر سه هزار مگاوات برق در 13 استان دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه جمعا 227 پروژه با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در شرایط تحریم‌های سخت و پیچیده وجود دارد، ادامه داد: 22 پروژه با همین اعتبار کلنگ زنی می شود و 652 پروژه فعال در حوزه وزارت نیرو در حال ساخت است.

اردکانیان تصریح کرد: پروژه های این وزارتخانه در استان البرز با اعتبار 11 هزار و 600 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید. 23 پروژه در بخش های مختلف افتتاح خواهد شد که اعتباری بالغ بر 270 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر نیرو در ادامه عنوان کرد: سه پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در حال انجام هستند از این رو بیش از 620 میلیارد تومان صرف هزینه پروژه‌های امروز وزارت نیرو در استان البرز است.

توزیع 150 مگاوات ساعت انرژی در بخش صنعت

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته به طور متوسط بیش از پنج درصد افزایش اوج بار در کشور وجود داشته است، افزود: امسال در سطح کشور اوج بار حدود یک درصد بود، به این معنا که در بخش صنعت 150 مگاوات ساعت انرژی توزیع کرده‌ایم. اوج مصرف و بار مدیریت و کشور از نظر انرژی برق بی نیاز شد.

اردکانیان با اعلام این خبر که سه هزار و 800 مگاوات تولید برق در سال جاری افزایش یافته است، یادآور شد: قیمت فروش انرژی ما 17 برابر قیمتی است که انرژی را با یارانه به کشور عرضه می‌کنیم؛ این صادرات انرژی برای برق و تأمین ارز مورد نیاز بسیار مهم است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: چهارم شهریور ماه برای نخستین بار مجموعه عملکرد دستگاه های اجرایی مسؤول در ارتباط با مسائل مربوط به خود همزمان با افتتاح طرح های مهم در روستاهای کشور به نمایش گذاشته می شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی در استان مولد البرز رشد چشمگیری داشته است، گفت: البرز یکی از مهمترین استان هاست که سعی داریم با جذب منابع بیشتر سهم خود را در حوزه آب و برق در جهت رونق و توسعه استان ایفا کنیم.

انتهای پیام/پ/1102/س/2

نظر شما