شناسهٔ خبر: 34918071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رادیو گفتگو | لینک خبر

یک مقام انتظامی گفت:

آسیب های اجتماعی در دنیا سالانه 15 درصد رشد می کنند

رئیس اداره پیشگیری در محیط های آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: نهادهایی که کارهای فرهنگی و دینی انجام می دهند باید پیگیر مقابله با آسیب های اجتماعی باشند.

صاحب‌خبر -

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی سیاست های پیشگیرانه در عرصه مصرف مواد مخدر، با حضور سرهنگ احمد کاهه (مدیرکل آموزش معاونت اجتماعی ناجا) و سرهنگ داوود میرزایی مقدم (رئیس اداره پیشگیری در محیط های آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه احمد کاهه با اشاره به ضرورت بررسی و اصلاح قوانین کشور، گفت: جمهوری اسلامی از نظر ساختار در رابطه با مواضع خود نکات خوبی را دنبال کرده و به نتیجه رسانده است.
وی افزود: امروزه ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سطح دنیا در قله مبارزه قرار داریم.

مدیرکل آموزش معاونت اجتماعی ناجا با قدردانی از شهدای مبارزه با مواد مخدر در کشور، اظهار داشت: شهدای مبارزه با مواد مخدر با تکیه بر آرمان های امام خمینی (ره) و هدایت های مقام معظم رهبری در طول چهل سال گذشته تلاش های بسیاری را بر دوش کشیدند.

وی با اشاره به سیاست های کلان مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: این سیاست ها تلاش می کنند تا به صورت تک بعدی حوزه مبارزه با مواد مخدر را ارزیابی نکنیم.

احمد کاهه با اشاره به بند چهارم سیاست های کلان مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در این بند گفته می شود که انجام اقدامات پیشگیرانه باید به عنوان یک فرصت در حوزه اعتیاد مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی افزود: یک معتاد تا قبل از شروع درمان یک مجرم است، در حالی که با قرارگیری در روند درمان به یک بیمار تبدیل می شود.

مدیرکل آموزش معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به این که ستاد مبارزه با مواد مخدر توسط رییس جمهور اداره می شود، اظهار داشت: بعد از ابلاغ سیاست های کلان مبارزه با مواد مخدر مجموعه ناجا برای این حوزه یک پلیس تخصصی تاسیس کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ناجا تحت فعالیت یک اداره کل مستقل به نام آموزش های همگانی در حوزه پیشگیری های اجتماعی کار می کند.

احمد کاهه با بیان این که پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از پلیس های اصلی و تخصصی ناجا است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود دنبال می کند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو داوود میرزایی مقدم با اشاره به این که برخی از قوانین کارآمد حوزه مبارزه با مواد مخدر درست اجرا نمی شوند، گفت: برخی قوانین مبارزه با مواد مخدر به اصلاح نیاز دارند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در رابطه با آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: این شورا به صراحت اعلام کرده که تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های مرتبط با مردم باید اداره مقابله با آسیب های اجتماعی را تاسیس کنند.

رئیس اداره پیشگیری در محیط های آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در حال حاضر بسیاری از سازمان های کشور اداره مقابله با آسیب های اجتماعی ندارند و این موضوع فقط در ناجا و آموزش و پرورش و بهزیستی پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: نهادهایی که کارهای فرهنگی و دینی انجام می دهند باید پیگیر مقابله با آسیب های اجتماعی باشند.

داوود میرزایی مقدم تاکید داشت: آسیب های اجتماعی سالانه 15 درصد در سراسر دنیا رشد می کنند.

وی با اشاره به دوره های ترک اجباری اعتیاد در مدت 33 روز، توضیح داد: بر اساس شواهد علمی مشخص می شود که ترک معتاد با درمان 33 روزه امکان پذیر نیست.

رئیس اداره پیشگیری در محیط های آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سبک زندگی افراد معتاد، توضیح داد: نیروی انتظامی سعی دارد تا مردم در انتخاب رفتارهای صحیح عملکرد درستی داشته باشند.

وی در رادیو گفت و گو افزود: متاسفانه بسیاری از افراد در انتخاب سبک زندگی خود حالت خودکار را انتخاب کرده اند، یعنی در مقابل تمامی پیش آمدهای زندگی منفعل شده و رفتار منفی را انتخاب می کنند.

نظر شما