شناسهٔ خبر: 34917590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار گلستان مطرح کرد:

احیای دژ سفید در آق‌قلا / گلایه استاندار از بزرگنمایی تخلف غله گنبدکاووس

حق‎شناس با بیان اینکه آق‎قلا به معنی «دژ سفید» است و به دنبال این هستیم که دژ سفید را در آق‎قلا احیاء کنیم، گفت: در ضلع غربی آق‎قلا ۷ کیلومتر خاک‎ریز با ارتفاع چهار و ارتفاع هشت متر درخت‎کاری می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق‎شناس» امروز(شنبه 2 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: شهید رجایی با توجه به خدماتی که برای مردم داشته در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: سفر دولت در دی سال گذشته که اتفاق افتاد و یک هزار و 700 میلیارد پروژه مصوب در برداشت و این در حالی بود که در سال ۹۳ رئیس جمهور با سفر به استان گلستان 600 میلیارد تومان پروژه مصوب کرد ولی در عمل 800 میلیارد تومان اعتبار گذاشت و 600 میلیارد تومان نیاز است که آن پروژه‎ها به پایان برسد.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: مجموعه تفاهم‎نامه‎های ما در سفر رئیس جمهور نزدیک 20 میلیارد تومان تسهیلات بوده است و باید این پروژه‎ها در سال ۹۸ دنبال می‎شد ولی متاسفانه در این سال با سیل روبه‎رو شدیم.

 

وی گفت: سیل ابنیه، راه، سد و رودخانه‎ها و عمران شهری را آسیب زد و هم واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی خسارت دیده است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه روستاهایی که در مرز قرار دارند تماما گازکشی خواهد شد، افزود: در گذشته 20 نقطه کور اینترنتی در استان داشتیم و در امروز هیچ نقطه کور اینترنتی در استان نداریم.

 

حق‎شناس با بیان اینکه واحدهای تعمیری که در سیل خسارت دیده به پایان رسیده است، افزود: از 7 هزار و 300 واحد 4 هزار و 300 واحد پی کنی شده است و دلیل نخست این است که تعدادی مجاب نمی‎شوند که بیایند و علت آن است که منابع مالی برای آنها کافی نیست.

 

وی متذکر شد: 34 میلیون تومان بلاعوض و 15 میلیون تومان بلاعوض کمیته امداد به افراد تحت پوشش که در سیل خسارت دیدند کمک می‎کنند و همچنین هشت تن سیمان رایگان نیز این افراد در اختیار خواهند داشت.

 

استاندار گلستان بیان کرد: هر متر ساخت و ساز در مناطق سیل‎زده با کمک‎هایی که انجام می‎شود برای مددجویان کمیته امداد متری یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می‎شود و لذا برای ساخت و ساز این افراد ملاحظه دارند.

 

حق‎شناس متذکر شد: برخی افراد منازلشان در نزدیک رودخانه است و اجازه ساخت و ساز به این افراد در این مکان نمی‎دهیم، در گمیشان 150 منزل جزو میراث فرهنگی است و 60 مورد آن مشکلاتشان برطرف شده و  بخشی بیان کردیم که به آنها تسهیلات می‎دهیم تا به بوم‎گردی تبدیل شوند.

 

وی گفت: نخستین استانی بودیم که پولی که به کشاورزان داده شده بیشتر از پژوهشگاه بوده و 92 میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات دولت پرداخت شده است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه یک هزار و 500 کیلومتر راه بین جاده‎ای مجدد اصلاح شده است، افزود: همچنین 19 هزار هکتار کشت مجدد امسال بر اثر سیل اتفاق افتاده است.

 

حق‎شناس تاکید کرد: دو هزار میلیارد تومان در بخش مردمی و 2 هزار و 800 میلیارد تومان در بخش دولتی از سیل خسارت دیدیم و اگر سد نرماب تکمیل شده بود این خسارت به نصف می‎رسید.

 

وی افزود: اگر بخواهیم از سیل در استان پیشگیری کنیم آن چیزی که برای استان از نان شب واجب‎تر است تکمیل سدنرماب است که 120 میلیون متر مکعب مخزن آن ظرفیت دارد.

 

استاندار گلستان گفت: میانگین بارندگی استان 400 میلی‎متر است و این در حالی است که میانگین بارندگی در کشور 250 میلی‎متر است ولی با این وجود گلستان در بخشی از نقاط با مشکل کم‎آبی روبه‎رو است.

 

حق‎شناس افزود: باید 180 هزار هکتار در استان گلستان زهکشی شود و از این میزان 90 هزار هکتار زهکشی یا اتفاق افتاده و یا در دست اقدام است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه آق‎قلا به معنی «دژ سفید» است و به دنبال این هستیم که دژ سفید را در آق‎قلا احیاء کنیم، افزود: در ضلع غربی آق‎قلا هفت کیلومتر خاک‎ریز با ارتفاع چهار و ارتفاع هشت متر درخت‎کاری می‎شود و امید داریم بتوانیم با این اقدام این دژ را احیاء کنیم.

 

استاندار گلستان به حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و  افزود: باور من این است که در ایران احزاب شب انتخابات فعال می‎شوند و پس از انتخابات کمرنگ می‎شوند و خبرنگاران جای احزاب و گروه‎های سیاسی را گرفته و فضای انتخابات را بیش از احزاب رسانه‎ها هستند که می‎توانند پرنشاط‎تر و پرشورتر کنند.

 

حق‎شناس بیان کرد: برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش خواهم کرد و زمانی این مهم اتفاق می‎افتد که از گروه‎های مختلف و طبقات یک کاندیدا در انتخابات داشته باشند.

 

وی با اشاره به تخلف صورت گرفته در اداره غله گنبد، افزود: از مجموع 2 هزار کامیونی که بار در این سیلو برده شده تقریبا 14 کامیون گندم آن دچار مشکل بوده است و این موضوع را منعکس کردیم و فرمانداران و نیروی انتظامی از 10 روز گذشته این موضوع را مطلع بودند.

 

استاندار گلستان بیان کرد: این خبر تیتر نخست بی‎بی‎سی شد و گرچه تخلف اتفاق افتاده نباید مردم را با این واژه‎ها نگران کرد و این درست نیست.

 

حق‎شناس با بیان اینکه مزیت استان گلستان گندم است، افزود: در خبرها بیان شد که 6 میلیارد حجم این تخلف بوده که این میزان صحت نداشته است و ذهن مردم ایران نسبت به این موضوع خدشه وارد می‎شود.

 

نظر شما