شناسهٔ خبر: 34917012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی تبدیل اقتصاد متکی به نفت به اقتصاد غیرنفتی را داریم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: آمادگی لازم را داریم تا اقتصاد متکی به نفت را به اقتصاد غیرنفتی تبدیل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز صبح امروز در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور رئیس اتاق بازرگانی کشور برگزار شد، با اشاره به حل مشکلات مربوط به برپایی نمایشگاه بین المللی و ایجاد پایانه های صادراتی در یک سال گذشته گفت: شهرک استارت آپی در البرز ایجاد می شود که یکی از شهرک های نمونه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز از برگزاری جشنواره امیرکبیر در هفته پژوهش خبر داد و افزود: در این قالب مهارت آموزی را دنبال می کنیم، پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را به صورت مستقیم با بانک ها و کارخانه ها ارتباط می دهیم تا مشکلات صنعت حل شود و در کنار آن به تجاری سازی برسیم.

وی در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی کشور اظهار کرد: در حال حاضر رشد اقتصادی منفی است، حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران کمتر شده و شاهد رکود تورمی نیز هستیم بنابراین تصمیم گیری در مورد حذف چهار صفر از پول ملی مستلزم نگاهی کارشناسانه و عملیاتی تر است.

بنامولایی از شناسایی بالغ بر 23 انجمن و تشکل در راستای اجرای ماده های سه، چهار، پنج و هفت قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در اتاق البرز خبر داد و مطرح کرد: قانون حداکثر استفاده از تولید داخل ابلاغ شده است و باید تلاش کنیم تا برای پر کردن ظرفیت های خالی تولید از اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز عنوان کرد: مرکز داوری در اتاق البرز فعال شده است و خواستار فعالتر شدن آن هستیم و در این راستا از مقامات قضائی درخواست داریم تا به پرونده های بخش های اقتصادی در اتاق البرز رسیدگی کنند تا حرمت بخش خصوصی حفظ شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های تولیدی - صنعتی ثابتی با هدف آموزش، پژوهش و کسب و کار در اتاق البرز دایر است، اظهار کرد: در طول سه الی چهار سال گذشته بالغ بر ۴۰ هیأت تجاری خارجی به البرز سفر کرده اند. همچنین معین کشور لهستان بوده ایم و اکنون نیز معین کشور مالزی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی لازم را داریم تا اقتصاد متکی به نفت را به اقتصاد غیرنفتی تبدیل کنیم و اقتصاد دولتی و خصولتی را به بخش خصوصی بیاوریم.

انتهای پیام/د/1102/س/1

 

نظر شما