شناسهٔ خبر: 34916115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

984 مسجد سمنان در سامانه جامع اوقاف ثبت شد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تاکنون 984 مسجد در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه این استان ثبت و ساماندهی شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام روح الله عرفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: عمران و آبادانی و ایجاد زیر ساخت‌ها در مساجد، یکی از اقدامات مورد توجه سازمان اوقاف و هیأت امنای مساجد با کمک مردم ولایتمدار است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که عمران و آبادی مساجد منحصر در توسعه و ایجاد فضای لازم جهت حضور فیزیکی مردم و نمازگزاران و به عبارتی توسعه طولی و عرضی زمین و ابنیه مساجد خلاصه نمی‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در بحث عمران و آبادی مساجد باید به توسعه ابعاد فرهنگی، قرآنی و دینی نمازگزاران و مؤمنین نیز توجه شود و این مهم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عرفانی عنوان کرد: مساجد باید با توجه به نقش اثرگذاری که همواره در طول تاریخ اسلام بین اقشار مختلف جامعه داشته‌اند و با در نظر گرفتن تراز اسلامی مساجد، نسبت به ارتقای سطح معرفت دینی و سیاسی مؤمنان گام بردارند.

وی تصریح کرد: یکی از ملاک‌های امتیازدهی در بحث عمران و آبادی مساجد، تلاش در جهت جذب مؤمنان و افزایش اقبال جوانان و افزایش شمار مخاطبان در مسجد و افزایش بینش دینی نمازگزاران در مساجد است که منجر به عملکرد مثبت اجتماعی در خدمات‌دهی به مخاطبان اعم از زنان و مردان و نوجوانان و جوانان با تمام افکار و عقاید شده باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان این فرموده رسول گرامی اسلام (ص) که «الدنیا مزرعة الآخره» است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق این مزرعه در دنیا مساجد هستند و برای آبادانی آخرت مردم، مساجد باید آبادکننده آخرت نمازگزاران باشند؛ نه اینکه فقط مردم و نمازگزاران، آباد کردن ظاهر مساجد را در اولویت امور خویش قرار دهند و از آبادانی سرای ابدی خود بازنمانند.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما