شناسهٔ خبر: 34916103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب مشهد

با همکاری دولت و بخش خصوصی، زمینه سرمایه گذاری ۴۰هزار میلیارد ریالی در پروژه‌های آب و فاضلاب مشهد فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اعلام کرد: طی یک برنامه مشترک با شرکتسرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب مشهد آب منطقه ای خراسان رضوی، به منظور تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب و همچنین طرحهای تأمین آب شرب مشهد، مدل مالی جدیدی تعیین و آماده اجرا شده که در آن هم سهم آورده دولت و هم سهم بخش خصوصی مشخص شده است.

حسین اسماعیلیان ادامه داد: طبق خروجی این مدل مشترک و مورد تایید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، به زودی فراخوان حدود ۴۰هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری در بخش طرحهای مرتبط با ساخت تصفیه خانه های فاضلاب و اجرای طرحهای تامین آب منتشر می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مرحله نخست این طرح ۱۰هزار میلیارد ریال است و با توجیه اقتصادی ایجاد شده، شاهد جذب سرمایه گذاران در این حوزه هستیم و تحولی در زمینه ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب شهر مشهد ایجاد خواهد شد.

اسماعیلیان ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب را زمان بر و بسیار پرهزینه دانست و افزود: برای برطرف کردن نیاز مشهد به تصفیه خانه فاضلاب دست کم ۲۵هزار میلیارد ریال نیاز است که تامین آن از محل اعتبارات دولتی غیرممکن است؛ زیرا کل اعتبار دولتی بخش فاضلاب مشهد امسال ۸۰میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: از این رو ایجاد ظرفیت های جدید سرمایه گذاری کمک شایانی به توسعه و افزایش اشتغال در مشهد و استان خراسان رضوی خواهد کرد.

۷۰درصد گستره کلانشهر مشهد زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و با اجرای ۹۰۰کیلومتر دیگر از این شبکه نیاز فعلی مشهد به طور کامل برطرف می‌شود.

نظر شما