به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سعید زاهدی صبح امروز در نشست بررسی سامانه سیماک در استعلامات حوزه شهری، شهرداریها و برپایی شهر الکترونیک در رشت اظهار داشت: پروژه سیماک اقتصادی است و برای بهبود فضای کسب و کار و راه انداختن فعالیت اقتصادی جهت ایجاد اشتغال است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان گفت: مصوبهای به دستگاههایی که در برابر استفاده از سیستم سیماک ممانعت میکنند داده میشود و سیاستگذاری استان گیلان بر مبنای استفاده از این سیستم است و با دستگاههای متخلف از طریق استانداری برخورد میشود.
وی محصول عملیاتی شدن طرح سیماک را ایجاد شهر الکترونیک دانست و افزود: شهر الکترونیک لازمه هوشمندسازی خدمات است و در آن هر شهروند یک پیشخوان شهری خواهد داشت و تمام فرآیندهای مربوط به شهرداری بدون محدودیت مکانی و زمانی بهصورت مکانیزه در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
زاهدی با اشاره به عدم وجود محدودیت زمانی در شهر الکترونیک خاطرنشان کرد: در بحث خدمات شهری هر شخص از طریق پیشخوان مربوط به خود خدمات شهروندی را بهصورت الکترونیکی و بدون محدودیت مکانی و زمانی دریافت میکند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان با بیان اینکه شهر الکترونیک یک گام قبل از شهر هوشمند است تصریح کرد: باید ابتدا الکترونیکی کردن خدمات شهری اتفاق افتد و سپس به سمت شهر هوشمند برویم و این امر نیازمند استفاده از طرحهایی مانند سیماک است.
وی با اشاره به اینکه در شهرداری آستانه اشرفیه بهعنوان پایلوت شهر الکترونیک راهاندازی میشود بیان کرد: تعاملات با شهرداری آستانه اشرفیه انجام شده است و بهخاطر همکاری خوب مسئولان این شهر در خصوص استفاده از سیماک، این شهر بهعنوان پایلوت در این رابطه انتخاب شده است.
مجری طرح سیماک در استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: ایجاد پایگاههای داده اطلاعات مکانی شهر، راهاندازی پیشخوان دولت، راهاندازی سیستم شهرسازی و نوسازی و راهاندازی سیستم املاک و درآمد از جمله مزایای طرح سیماک است.
وی افزود: پیشخوان الکترونیکی شهرداریها با هدف خودکارسازی عملیات اجرایی، بالا بردن امنیت اطلاعات، بهروز رسانی و دسترسی آسان، مدیریت متمرکز و امکان خدماترسانی به مردم از طریق اینترنت یا اینترانت و افزایش سطح خدمات به مردم انجام میشود.
گلی با اشاره به مدیریت هوشمند خدمات شهری عنوان کرد: خدمات ارائه شده توسط مدیریت هوشمند خدمات شهری گوناگون شامل مراحل شناخت، تجزیه، تحلیل و طراحی، پیادهسازی، تست سامانه و رفع اشکالات سامانه و راهاندازی و آموزش کاربران است.
مجری طرح سیماک در استان گیلان خاطرنشان کرد: خدمات حاصل از فاز 1- الف شهرسازی شامل تشکیل پرونده الکترونیکی، ثبت درخواست، دستور نقشه و ثبت اطلاعات آن، مفاصا حساب نوسازی، گزارشات مرحلهای مهندسان و محاسبه عوارض شهرسازی است.
وی گفت: حفاری دستگاههای خدمات رسان مانند آب، برق و گاز، استعلام در خصوص امکان واگذاری انشعاب آب، برق و گاز، استعلامات مربوط به نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی و شهرداریها و استعلامات مربوط به بانکها، بیمه تامین اجتماعی کارگران و اخذ استعلام حرایم از جمله استعلامات حوزه شهرداری است.
مجری طرح سیماک در استان گیلان ابراز داشت: عملیات سیماک در دو بخش زیرپروژه سوم و زیرپروژه چهارم مربوط به 28 دستگاه در حال فعالیت است و تاکنون دستگاههای 11 شهرستان استان گیلان به سامانه متصل شدند.
انتهای پیام/
∎
نظر شما