شناسهٔ خبر: 34915174 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوری: جای خالی یک بازیکن مدیر در تیم استقلال احساس می‌شود

تهران- ایرنا- پیشکسوت آبی‌پوشان پایتخت گفت: خلا بازیکنی که بتواند خط‌ دفاعی و میانی استقلال را رهبری کند در دیدار با تیم ماشین‌سازی تبریز احساس شد.

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال استقلال تهران در نخستین دیدار خود که در چارچوب هفته نخست نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار شد با یک گل برابر تیم ماشین‌سازی تن به شکست داد.

«محمد نوری» امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: شاید شرایط روحی و روانی بازیکنان یا بازی در خانه حریف یا نخستین دیدار لیگ سبب شد بازیکنان استقلال همه داشته‌های خود را به نمایش نگذارند.

وی گفت: «علی کریمی»، «فرشید اسماعیلی» و «فرشید باقری» مانند فصل گذشته آمادگ نبودند و همچنین خلاء یک بازیکن مدیر در خط میانی و دفاعی که دیگر بازیکنان را رهبری کند، احساس می‌شد. البته بازیکنانی مانند «محمد دانشگر» و «شاهین‌ طاهرخانی» از نیروی جوانی و دوندگی خوبی در خط‌ دفاع برخوردار هستند ولی هنوز تجربه لازم که سبب رهایی تیم از مخمصه شود، ندارند.

عضو سابق کمیته فنی استقلال افزود: ‌بازیکنانی مانند «پژمان منتظری» و «روزبه چشمی» تجربه بالایی در استقلال و تیم ملی داشتند که می توانستند در خط دفاعی بسیار مفید واقع شوند. ولی به هر دلیلی از استقلال جدا شدند. البته در نظر بگیرد که تیم ماشین سازی نیز به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و با استفاده از شکافی که در پشت خط دفاع وجود داشت، بارها تلاش کرد تا توپ را ازهمین منطقه به مهاجمان خود برساند که سرانجام موفق هم شد و با استفاده از ضربه ایستگاهی به گل برتری رسید.

نوری با تاکید براینکه تیم استقلال هنوز از آمادگی لازم کمی فاصله دارد، اظهار داشت: بازیکنان نیز در هماهنگی با یکدیگر نقص داشتند ولی فکر می‌کنم با گذر زمان و بازی به بازی می توانند نقاط ضعف خود را بر طرف کنند و به شرایط یک تیم مدعی قهرمانی برسند. همچنین یک بازی به تنهایی نمی تواند معیار و محک جدی برای ارزیابی بازیکنان و کادرفنی محسوب شود.

وی در خصوص عملکرد «شیخ دیاباته» مهاجم اهل کشور مالی استقلال نیز گفت: او در ۲۰ دقیقه پایانی بازی به میدان آمد و موفق به گلزنی نشد. ولی نشان داد که از قدرت بدنی خوب و مسلط در سرزنی برخوردار است. البته در دریبل از بازیکنان پیش رو شاید کمی مشکل داشته باشد ولی می تواند در بازی‌های آینده برای استقلال مفید باشد.

این پیشکسوت استقلال به موضوع عصبانیت استراماچونی سرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار با ماشین سازی اشاره کرد و افزود: به هر حال تیم باخته و سرمربی نیز از این موضوع ناراحت است و نبود مترجم در نشست خبری هم مزید بر علت شد تا عصبانی شود. درحالی که این مشکل با پیگیری پیش از آغاز نشست قابل حل بود. اما جدای همه این مسائل آنچه که اهمیت دارد، مطالبه هواداران استقلال است که در این لیگ توقعی جز قهرمانی ندارند.

نوری ادامه داد: برهمین اساس نیاز است همه پیشکسوتان و آنهایی که دلشان با استقلال است از تیم خود حمایت کنند و حاشیه هم نسازند تا شاهد موفقیت و قهرمانی در انتهای رقابت های لیگ باشیم.

استقلال در حالی در این دیدار تن به شکست داد که در سه فصل گذشته این رقابت ها نیز با سرمربیان خود و در هفته نخست ناکام بوده است.

آبی پوشان در شانزدهمین دوره این رقابت‌ها با هدایت «علیرضا منصوریان» برابر تیم نفت تهران به تساوی یک بر یک رسیدند و در فصل هفدهم نیز برابر نفت‌آبادان با یک گل مغلوب شدند.

استقلال در لیگ گذشته نیز با سرمربیگری «وینفرد شفر» نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر تیم پیکان در هفته نخست لیگ کسب نکرد.

نظر شما