شناسهٔ خبر: 34909974 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بیش از یک هزار و 400 نفر از روستاییان شهرستان نقده به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، در مراسم افتتاح پروژه ارتقا اینترنت همراه در روستاها و آبادی های شهرستان نقده گفت: با ارتقا این سایت ها که در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا صورت می گیرد،پنج روستا و آبادی شهرستان نقده و بیش از یک هزار و 400 نفر از روستاییان شهرستان نقده به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به برگران تلفن ثابت روستایی (GSM) به تلفن همراه اظهار کرد: مشترکین روستایی برای بهره مندی از این امکان باید سیم کارت هایشان را تعویض و سیم کارت همراه از یکی از اپراتور ها دریافت کنند.

وی افزود:با وجود تحریم های ظالمانه خللی در توسعه زیرساخت های ارتباطی مخصوصا در بخش روستاها به وجود نیامده و در عرض دوسال اخیر 50 درصد شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا کاهش یافته است.

جلیلی نژاد خاطرنشان کرد:ایجاد شبکه ملی اطلاعات بعنوان شبکه ای امن و کم هزینه برای مردم در سه لایه زیرساخت ،خدمات و محتوا پیش بینی شده است که لایه اول یعنی تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدات وزارت ارتباطات است که تا به امروز  80 درصد آن اجرایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تصریح کرد: زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات در سطح بسیار مطلوب آماده بهره برداری است، اما یک همت جمعی برای راه اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات باید در بین تمامی دستگاه های خدمت رسان ایجاد شود تا از بستر فراهم شده حداکثر استفاده را ببریم.

جلیلی نژاد اعلام کرد: تا به امروز طبق سند راهبری وزارت ارتباطات که مقام معظم رهبری سند را فصل الخطاب قرار داده اند، 80 درصد آن با انجام 50 پروژه کلان در 18 ماه گذشته و با اعتباری بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی ارتقا سایت های روستای داش درگه را در راستای تعهدات طرح USO دانست و افزود: این ارتقا سایت در قالب طرح USO وبا اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال و برای بهرمندی بیش از یک هزار و 400 نفر از مشترکین پنج روستا و آبادی شهرستان نقده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

نظر شما