شناسهٔ خبر: 34904094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین بزرگداشت کارگردان فیلم کودکان مریم سعادت در اصفهان برگزار شد

اصفهان- ایرنا- آیین بزرگداشت تهیه کننده و کارگردان فیلم های کودکان مریم سعادت شامگاه روز جمعه در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در سالن آمفی تئاتر سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

لیلی رشیدی در آیین بزرگداشت این بازیگر، تهیه کننده، کارگردان و عروسک گردان فیلم های کودکان و نوجوانان در سیتی سنتر اصفهان افزود: خانم سعادت زمانی که بازیگر بودند افتخار هم بازی با ایشان را داشتم همچنین وقتی کارگردان و عروسک گردان بودند افتخار داشتم که کنار ایشان حضور داشته باشم.
این بازیگر ادامه داد: سعادت دوست خوبی برای من بودند و هستند و ایشان در بسیاری از لحظات مهم زندگیم حضور دارند.
وی با اشاره به این که خانم سعادت در قصه های تابه تا نقش اعظم خانم را داشتند که من کنارشان بودم، تصریح کرد: تک تک لحظه ها کنار ایشان بهترین لحظه بود همچنین در تغییر نقش ها ایشان با ظرافت و لطافت زیزیگولو را حرکت می دادند که من این لظظات را فراموش نمی کنم و امیدوارم سال های سال برای بچه های ایران کار کنند.

 امروز سینمای کودک و نوجوان در حسرت گذشته ها می سوزد
سید جواد هاشمی کارگردان سینما و تلویزیون در این آیین بزرگداشت گفت: چقدر خوب که دبیر جشنواره این محفل را راه انداختند که بچه ها بدانند چه کسانی استخوانشان خورد شده تا امروز سینمای کودک و نوجوان در حسرت گذشته ها بسوزد تا امروز بگوییم ای کاش روزهای گذشته و مریم سعادت ها باز هم تکرار شوند.
وی با بیان این که خانم مریم سعادت نام بزرگی است که اسمش همیشه ماندگار است، اظهار داشت: مریم سعادت به گردن نسل بزرگی از بچه های دیروز و مردان و زنان امروز حق دارد، باید مریم سعادت را شناخت. 

 کودکان و نوجوانان از برگزاری جشنواره خرسند هستند
تهیه کننده و کارگردان و مجری کودکان و نوجوانان گفت: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان به زیبایی مانند هرسال و حتی زیباتر در شهر تاریخی اصفهان برگزار شده است.
مجید قناد تصریح کرد: نزدیک به هفت ماه تلاش دبیر جشنواره امروز به ثمر نشسته است تا این چند روز در اختیار کودکان و نوجوانان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: برای برپایی چنین جشنواره وزینی به مردم خوب و شهردار اصفهان و دبیر جشنواره تبریک و خداقوت می گویم.
این کارگردان سینما بیان کرد: کودکان و نوجوانان و بزرگسالان امسال از برگزاری جشنواره ابراز خرسندی و خشنودی کردند همچنین خارجی هایی که برای شرکت در جشنواره به اصفهان سفر کردند از برگزاری و اکران فیلم ها ابراز خرسندی کردند.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

 بیش از ۱۱ سالن سینما با ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

نظر شما