شناسهٔ خبر: 34902221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسوولان به مشکلات بهداشتی و درمانی سردرود توجه کنند/ تسریع در روند تعیین تکلیف پل خروجی سردرود

امام جمعه شهر سردرود خواستار تسریع در روند تعیین تکلیف پل خروجی سردرود بوده و از مسوولان مرتبط شفافیت و رفع سریع این مشکل را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به مصادیق تقوا، بسط دادن عدالت در جامعه اسلامی را از نمونه‌های تقوای الهی دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سردرود با نکوهش آنان که اسلام را صرفا دین عبادی و اخلاقی می‌دانند، گفت: عقیده این طیف نشانگر نقص در دین است، چرا که دین آنان همه ابعاد زندگی بشر را در بر نمی‌گیرد.

وی افزود: عده‌ای هم دخالت دین در عرصه اجتماع را محدود به زمان حضور امام معصوم می‌دانند که آنان نیز جامعیت دین را محدود به زمان خاص انگاشته و دین را ناقص فرض می‌کنند.

امام جمعه سردرود گروه سوم را شامل افرادی دانست که دین را مشتمل بر مقررات اجتماعی می‌دانند اما شروط آن یعنی تبعیت از رهبر عادل و آگاه را از ضوابط آن نمی‌دانند.

امام جمعه شهر سردرود با باطل شمردن هر سه تفکر موجود تصریح کرد: انسان یک موجود اجتماعی است و نیاز به قوانین و مقررات اجتماعی دارد و آن، قانونی جامع و کامل است که از منشأ غیرانسانی صادر شده باشد.

وی یادآور شد: اجرای قانون الهی تنها به رهبری افراد عادل، آگاه و دارای فضائل میسر خواهد شد.

جلیلی ادامه داد: اجرای قانون الهی در زمان امام معصوم به عهده آن حضرات معصومین (علیهم السلام) و در زمان غیبت به عهده ولی فقیه جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و عادل است که تکلیف همگان تبعیت از آن رهبر شجاع و اعلم است.

جلیلی تاکید کرد: تفکر ناب اسلامی ریشه در غدیر دارد که تداوم ولایت رهبران الهی را به همه اعصار امتداد می‌دهد.

خطیب جمعه سردرود با گرامیداشت سالروز مباهله پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: مباهله از جمله اعیاد بزرگ اسلامی است که مجهول‌القدر بوده و ارزش و جایگاه ارزشمند آن همواره در غربت بوده است.

وی ادامه داد: مباهله چالش بین حق و باطل و از ارکان حقانیت اسلام بوده و جایگاه رفیع این روز همانند عید بزرگ غدیر است.

امام جمعه شهر سردرود با گرامیداشت آغاز هفته دولت همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، آنان را از مدیران طراز انقلاب دانست که پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمندان مدیران این‌چنین در همه عرصه‌های مدیریتی است.

جلیلی با بیان اینکه لازمه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی داشتن حکومت اسلامی و دولت در طراز انقلاب اسلامی است و با برشمردن شروط تحقق دولت اسلامی، التزام عملی به شعارهای انقلابی و مبارزه با فساد اقتصادی و رانت‌خواری را از نمونه‌های بارز آن توصیف کرد.

وی، دل بریدن از بیگانگان و نگاه به درون را دیگر شاخصه دولت اسلامی دانست و افزود: تجربیات طول تاریخ انقلاب به‌ویژه چند سال اخیر نشان داد که تنها را پیشرفت نگاه خودباورانه و متکی به خود بودن است.

جلیلی گفت: مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی و دوری از اشرافی‌گری را از‌ مولفه‌های دیگر مدیران طراز انقلاب است.

امام جمعه سردرود با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیات دولت و توصیه‌های معظم‌له به آنان اظهار داشت: دور بودن از حواشی، متکی بودن به تولیدات داخلی‌، حمایت از تولیدکنندگان به‌عنوان رزمندگان اقتصادی، جلوگیری از جنگ فرهنگی دشمن  و توجه ویژه به حجاب به‌عنوان حکم شرعی و قانونی به‌خصوص در ساختارهای دولتی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از دولت است.

جلیلی با تقدیر از حضور فرماندار شهرستان تبریز همراه با مدیران اجرایی در نماز جمعه سردرود و برگزاری میز خدمت، خواستار برگزاری میز خدمت به‌صورت فصلی در محل اقامه نماز جمعه سردرود شد.

جلیلی با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی سردرود، توجه ویژه به توسعه و بهبود وضعیت مرکز بهداشت سردرود را خواستار شد.

امام جمعه سردرود همچنین خواستار تسریع در روند تعیین تکلیف پل خروجی سردرود بوده و از مسوولان مرتبط شفافیت و رفع سریع این مشکل را خواستار شد.

انتهای پیام/60001/س

نظر شما