شناسهٔ خبر: 34901379 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

قیمت مرغ کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه در چند روز آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب خواهد رسید، گفت: از چند روز گذشته سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی یوسف خانی در گفتگو با ایسنا در رابطه با بازار مرغ گفت: در چند وقت اخیر قیمت نهاده‌های دامی نسبت به گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته و حتی قیمت نهاده دامی در بازار آزاد از عرضه دولتی آن کمتر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی در تأمین و عرضه نهاده دامی وجود ندارد، ادامه داد: قیمت ۸۵۰۰ تومان برای مرغ زنده که از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط تعیین‌ شده، قیمت مناسب و قابل قبولی است که در زمان تعیین قیمت، کارشناسان و نمایندگان مرغداری‌ها رضایت خود را اعلام و حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اما به دلیل آنکه مرغداران در سه ماه ابتدایی سال متضرر شدند اصرار داشتند برای جبران ضرر گذشته، در دو ماه اخیر مرغ خود را ۲ هزار تومان گران‌تر از نرخ مصوب عرضه کنند که این اتفاق جبران ضرر گذشته شد و این اتفاق در حالی رخ داد که عرضه کم بود و مرغدار توانست نظر خود را عملی کند.

یوسف خانی بیان کرد: قیمت، بیش از هر فاکتور دیگری متأثر از میزان عرضه و تقاضا است و از دو سه روز گذشته میزان تولید افزایش و قیمت مرغ کاهش‌ یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با تأکید بر اینکه از چند روز گذشته سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شده است، گفت: در چند روز آینده قیمت‌ها به نرخ مصوب خواهد رسید و مشکلی از بابت عرضه بیش از نیاز بازار وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت اقلام مختلف مرغ نیز روند نزولی به خود خواهد گرفت، تأکید کرد: اقلام مختلف مرغ همچون سینه، فیله و ... تابعی از قیمت مرغ است و به‌طور حتم قیمت اقلام مختلف مرغ نیز کاهش می‌یابد.

یوسف خانی همچنین در رابطه با میزان عرضه مرغ در ماه محرم گفت: طی دو هفته آینده که ماه محرم آغاز و حجم تقاضا افزایش می‌یابد، بازار با توجه به نرخ مصوب آمادگی کامل برای پاسخگویی به حجم تقاضا را دارد.

نظر شما