شناسهٔ خبر: 34900598 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توضیحات پخش‌کننده بین‌المللی «در جستجوی فریده» درباره قوانین آکادمی اسکار

تهران- ایرنا- به علت شبهات پیش آماده در خصوص این خبر که فیلم «در جستجوی فریده » نیازی به معرفی اسکار نداشت، پخش‌‎کننده بین‌المللی این فیلم توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

الهه نوبخت گفت: با توجه به آنچه در وب سایت رسمی و در صفحه ١٦ قوانین نود و دومین آکادمی اسکار به صراحت اشاره شده است، تمامی فیلم های بلند (بیش‌تر از ٤٠ دقیقه)، مستند، داستانی و انیمیشن، امکان معرفی به آکادمی اسکار را دارند.

مستند «در جستجوی فریده» درباره‌ زنی به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا (ع) رها می‌شود و بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته می‌شود و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و خانواده واقعی‌اش را بیابد...

نوبخت ادامه داد: آکادمی اسکار در اقدام اخیر خود، نام بخش «جایزه فیلم خارجی زبان» را به «جایزه بین‌المللی فیلم بلند» تغییر داده است.
این در حالی است که این فقط یک تغییر نام بوده و هیچ یک از قوانین این بخش نیز تغییر نیافته است و در سال های گذشته تعدادی از کشورها، فیلم مستند خود را به عنوان نماینده این بخش معرفی کرده‌اند.
او توضیح داد: در قوانین بخش مستند اسکار نیز اشاره شده که یکی از شرایط حضور فیلم‌های مستند می‌تواند معرفی فیلم به نمایندگی از آن کشور در بخش «جایزه بین‌المللی فیلم بلند» به آکادمی اسکار باشد.
پخش بین‌الملل فیلم «در جست و جوی فریده» به عهده کمپانی الی ایمیج است، آزاده موسوی و کوروش عطائی کارگردانان مستند «در جستجوی فریده» هستند و مدیر فیلمبرداری آن نیز محمد حدادی بوده است.

این فیلم که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد، به تازگی به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد.

نظر شما