شناسهٔ خبر: 34897708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به منظور بررسی آتش سوزی جنگل های ارسباران با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشورجلسه تشكیل داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه بخش هایی از جنگل های ارسباران در شهرستان خدا آفرین طعمه حریق شده است گفت:این آتش سوزی در مناطقی از روستاهای خانقاه، مردانقم و کلوانق در بخش منجوان شهرستان خداآفرین اتفاق افتاده است.
پور محمدی افزود: همه نیروها استانی به منطقه اعزام شده اند و تانکر های آب به محل حادثه فرستاده شد و تا ساعاتی دیگر بالگردها برای اطفاء حریق به محل اعزام می‌شوند.
وی با اعلام که نیروهای سپاه و ارتش و مرزبانی استان هم اکنون پای کار هستند ادامه داد: ما از مسئولان در تهران انتظار بیشتری داریم تا به استان در مهار آتش سوزی کمک کنند اما در این خصوص با ناهماهنگی هایی روبرو هستیم.
استاندار گفت : چندین بار آتش در جنگل های ارسباران مهار شده بود ولی به علت شدت وزش باد آتش سوزی دوباره گسترش یافت و هم اکنون حدود 300 هکتار از پیکره جنگل سوخته است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم با تاکید بر لزوم هم‌افزایی برای اطفای حریق در ارسباران گفت: جنگل های ارسباران برای ما مهم است و سرمایه ملی محسوب می شود و سعی کردیم ‌هماهنگی‌های لازم برای مهار کامل آتش جنگل های ارسباران انجام شود.
نجار با اعلام اینکه در موضوع جنگل ها و مراتع، مسئولیت بر عهده سازمان جنگلبانی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست است ادامه داد: آنها باید پاسخگو باشند و نیروی کافی و ردیف بودجه و همه امکانات و فرماندهی واحد در اختیار این سازمان ها قرار دارد.
نجار با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران کشور به علت اهمیت موضوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها، از همکاری با این سازمان ها دریغ نمی کند گفت: موضوع هلی برد نیز براساس تفاهم نامه ای که میان وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران کشور منعقد شده است، در مواقع بحران باید در تمام استان ها انجام شود.
پس از این نشست رییس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار آذربایجان شرقی برای بررسی میدانی آتش سوزی جنگلهای ارسباران راهی منطقه خداآفرین شدند.

نظر شما