شناسهٔ خبر: 34896811 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

# مانتو

صاحب‌خبر -
یگانه خدامی
خبرنگار

​​​​​​​بحث حجاب و پوشش زنان هر چند روز یک بار در شبکه‌های اجتماعی داغ می‌شود. این بار حرف‌های رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه باعث شد این بحث دوباره باز شود. او امروز گفت: «ما در لباس‌های مردانه هیچگونه محدودیتی نداریم اما مطابق دستور اماکن،تولید هرمدل مانتویی که دکمه نداشته باشد ممنوع است و ما نیز با این امر برخورد می‌کنیم.» به این ترتیب به‌نظر می‌رسد تولید مانتوهای بدون دکمه ممنوع شده است و این مسأله‌ای است که در بیشتر واکنش‌ها به این موضوع آن را می‌دیدیم. خیلی‌ها مخالف این ممنوعیت بودند اما خیلی‌ها هم از این اقدام استقبال می‌کردند. هشتگ مانتو را امروز در شبکه‌های اجتماعی به همین دلیل زیاد می‌دیدیم و می‌خواندیم: 
 پرشین دن: «تمام مشکلات کشور حل شد. تولید مانتو بدون دکمه ممنوع شد»  
 ماهی: «خدایی گفتن مانتو بدون دکمه تولید نشه؟»  
 فرشته: «مانتو بدون دکمه ممنوع، حضور خانوما در ورزشگاه ممنوع، استفاده خانوما از دوچرخه و موتور ممنوع. تا ممنوعاتی دیگر بدرود»
 پیمان: «خانمم، چند روز پیش همراه مادر خانمم رفته بود یه مانتو برا مادر خانم بگیرن، کلی بازار رو گشتن، یه مانتو درست و حسابی که پوشش اون مناسب باشه پیدا نکرده. اکثراً بدون دکمه و بد پوشش. وقتی عرضه درست نباشه، خب مردم هم به سمت دیگه میرن.»
 حمیدرضا زندی: «هر چند دیر ولی بازهم قابل تحسین است.»
 ماهان دیس: «مانتو بدون دکمه ممنوع شد. من که تمام نگرانی‌های بیکاری و سینگلیم با این ممنوعیت حل شد و از نابودی و قهقهرا نجات پیدا کردم»
 الهام: «این مسئولان فکر می‌کنند اگه دوخت مانتو رو بدون دکمه ممنوع کنند همه مانتوهای دکمه دار می‌پوشن؟ ملت خودشون نمی‌تونن دکمه‌های مانتوشون رو بکنند؟ یا اصلاً خیاطی خانگی وجود نداره ببرن درستش کنن؟ 
 یوتاب: «چند ساعت داشتم تو بازار می‌گشتم، یه مانتو پیدا نکردم که در آن واحد هم دکمه داشته باشه و هم قشنگ باشه!خلاصه مجبور شدم به این نتیجه برسم که فعلاً مانتو دارم. پولم رو هم گذاشتم جیبم و برگشتم خونه.»
 مازیار: «تولید مانتو بی‌دکمه ممنوع. این تیتر یه خبر جدیه.»
 ابولیلی: «مافیای واردات دکمه!»
 تانک: «والله ماکه هرچی تو بازار می گردیم مانتو دکمه دار پیدا نمی‌کنیم.»
 کاشف: «تولید مانتو بدون دکمه ممنوع شد. سطح دغدغه را از همین ۶کلمه براحتی می‌فهمیم.تولید ماشین بدون امنیت، تولید قوانین و بخشنامه‌های رانتی، تولید آقازاده‌های دلال، تولید مدارک شبه علمی دانشگاهی، تولید  شکاف طبقاتی هنوز اولویت 
ندارد.»
 مریم آزاده: «اینکه جدید نیست، چند ساله و مانتو فروش‌ها با دوختن دو تا از این قزن‌ها ، سر و ته شو هم میارند! زیبا نیست؟».

نظر شما