شناسهٔ خبر: 34895578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکست مذاکرات شورای انتقالی جنوب یمن با دولت مستعفی

یک منبع یمنی اعلام کرد هیئت شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات بدون هر گونه گفتگو با دولت یمن (مستعفی) پنجشنبه شب شهر جده را ترک کرد

صاحب‌خبر -
­
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما، یک منبع یمنی اعلام کرد هیئت شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات بدون هر گونه گفتگو با دولت یمن (مستعفی) پنجشنبه شب شهر جده را ترک کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از جده، این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: هیئت شورای انتقالی جنوب به ریاست عیدروس الزبیدی دیشب جده را به مقصد عدن ترک کرد.
این منبع افزود همزمان با آغاز درگیری‌ها در استان شبوه میان نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی مورد حمایت امارت و نیرو‌های دولتی یمن (مستعفی )، هیئت اعزامی شورای انتقالی به جده نیز بدون هرگونه مذاکره با مقامات دولتی این شهر را ترک کرد.
این منبع ناشناس علت ترک هیئت شورای انتقالی از شهر جده را شکست مشورت‌های آن با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن (مستعفی) عنوان کرد.
رایزنی‌ها میان طرفین (شورای انتقالی و دولت یمن) به علت عدم پایبندی شورای انتقالی به شرط دولت برای خارج کردن نیروهایش از مراکز دولتی که در اواسط ماه اوت تحت کنترل خود درآوردند، به شکست انجامید.
هیئتی از شورای انتقالی جنوب یمن به ریاست عیدروس الزبیدی به دعوت ریاض و برای گفتگو با مقامات دولت یمن (مستعفی ) سه شنبه گذشته وارد جده شده بود.
نیرو‌های «کمربند امنیتی» وابسته به شورای انتقالی یمن در اواسط ماه اوت و پس از چهار روز درگیری‌های خونین با نیرو‌های دولتی بیشتر مراکز دولتی در عدن تحت کنترل خود درآوردند.
بر اساس گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری محلی و بین المللی در درگیری‌ها در عدن بیش از ۴۰ نفر کشته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

نظر شما