شناسهٔ خبر: 34887241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

اتصال شهرکرد به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم محقق می شود

پورمحمدی گل سفیدی گفت: تلاش می شود تا چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت تدبیر و امید به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی ایران متصل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سید «حمید پورمحمدی گل سفیدی» امروز (پنجشنبه ۳۱ مرداد) در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات شهید جعفرزاده استانداری برگزار شد، گفت: برای تحقق این طرح که یکی از مطالبات اصلی مردم استان به شمار می رود به پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی همچنین به ظرفیت های گردشگری این استان اشاره کرد و افزود: سند جامع توسعه گردشگری این استان می تواند به عنوان سند راهبردی در مسیر بهره گیری از این ظرفیت ها نقش موثری ایفا کند.

 

پورمحمدی گل سفیدی تصریح کرد: توجه خاص به ظرفیت های گردشگری چهارمحال و بختیاری به عنوان دیگر مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به شهرکرد جزو برنامه های اولویت دار است.

 

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، توسعه جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری را از دیگر ضرورت های این استان برشمرد و افزود: به ویژه مسیرهای ارتباطی شهرکرد - بروجن - لردگان - خوزستان و جاده های منتهی به مسجدسلیمان و ایذه باید با نگاه ویژه پیگیری شود.

 

پورمحمدی گل سفیدی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های روستایی بخصوص تامین مسکن نیازمندان و قشرهای کم درآمد زیر پوشش نهادهای حمایتی از دیگر برنامه های مهم در چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

 

وی با اشاره به بارش های 2 و نیم برابری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری، افزود: با این وجود در این استان همچنان بسیاری شهرها و روستاها با مشکل آب آشامیدنی مواجه است.

 

نظر شما