شناسهٔ خبر: 34886278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی رویکرد جدی وزارت ارشاد است

ایلام-ایرنا- معاون اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمرکز زدایی برنامه ها از مرکز و اجرا در مناطق مختلف کشور رویکرد جدی این وزارتخانه است

صاحب‌خبر -

 اردشیر میرمنگره روز پنجشنبه در حاشیه بیست و ششمین هنرهای تجسمی جوانان ایران در ایلام افزود: یکی از اهداف این مجموعه توسعه هنر بین مردم مناطق مختلف کشور  است و در این راستا برگزاری برنامه های هنر و جشنواره ها به استانها واگذار شده است. 
وی اظهار کرد: یکی از این برنامه ها اجرای جشنواره بیست و ششم دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان است که استان ایلام برای میزبانی ان انتخاب شد. 
وی گفت: علاوه بر این آموزش هنرمندان با اعزام اساتید برجسته هنرهای تجسمی در استانها دستور کار قرار گرفته تا کیفیت ابن هنر در استانها نیز رشد یابد. 
وی به برنامه های امسال این وزارت در حوزه هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشته های 10 گانه تجسمی، جشنواره دو سالانه مجسمه سازی ایران، جشنواره گرافیک سرو نقره ای و... امسال در دستور کار برای هنرمندان حوزه تجسمی قرار گرفته است. 
میرمنگره با اشاره به برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی در ایلام گفت: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره  آموزش، انتقال تجربه و استعداد یابی هنرمندان ابن حوزه است. 
به گفته وی، آثار خلق شده در این جشنواره  متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بوده و در قالب نمایشگاه های ادواری در معرض داد عموم قرار می گیرند. 
بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در ایلام از 30 مرداد تا سوم شهریورماه با حضور 150هنرمند جوان به میزبانی ایلام در حال برگزاری است. 
اختتامیه ابن جشنواره و تجلیل از برگزیدگان یکشنبه سوم شهریورماه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. 
7171/6034

نظر شما