شناسهٔ خبر: 34885708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار سلامی: حضور بیگانگان در خلیج فارس نفی‌کننده امنیت این منطقه است

فرمانده سپاه پاسداران حضور بیگانگان در خلیج فارس را نفی‌کننده امنیت دانست و گفت: ما معتقد به نظام امنیت منطقه‌ای هستیم و می‌دانیم امنیت را کشورهای منطقه به خوبی تامین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،  سرلشکر حسین سلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح استخر چند منظوره گلشن در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 5 سال است براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در حاشیه شهر مشهد در راستای مأموریت ساماندهی و برقراری امنیت حضور یافته‌ایم.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به تشکیل قرارگاه برونسی به منظور ساماندهی و برقراری امنیت، خاطرنشان کرد: به فضل الهی توفیقات بزرگی در زمینه برقراری امنیت، توسعه فرهنگی و مبارزه با فقر دست یافته‌ایم.

وی افزود: امروز سایر نهادهای استانی احساس مسؤولیت کرده‌اند، با ما همراه شده‌اند، ما هم تلاش می‌کنیم با برعهده گرفتن مسؤولیت چند محله به توسعه خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌ها و مبارزه با فقر کمک کنیم.

سلامی با اشاره به برقراری امنیت خلیج فارس، اظهار کرد: نظام امنیتی خلیج فارس نظامی است که جز از طریق جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه قابل اجرا نیست، تجربه نشان داده هر وقت سایر کشورها با هدف برقراری امنیت در خلیج فارس حاضر شده‌اند، چیزی جز تشدید تنش‌ها و ایجاد جنگ همراه نبوده است.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: ما مطمئن هستیم هیچ کدام از این کشورها قادر نیستند مانند کشورهای منطقه امنیت خلیج فارس را برقرار کنند.

وی حضور بیگانگان در خلیج فارس را نفی‌کننده امنیت دانست و اضافه کرد: ما معتقد به نظام امنیت منطقه‌ای هستیم و می‌دانیم امنیت را کشورهای منطقه به خوبی تامین می‌کنند.

سلامی در خصوص پیشرفت‌های کشور یادآور شد: تحریم مانع پیشرفت کشور نشده، تحریم‌ها فضایی برای دقت به فضای استعدادی کشور شده، ما جز فضای تحریم نمی‌توانستیم به ظرفیت‌های بومی برگردیم، نبود تحریم‌ها سبب می‌شد ما همچنان به اقتصاد دیگر کشورها وابسته می‌شدیم، اما امروز جمهوری اسلامی ایران مسیر خوداتکایی و استقلال اقتصادی که به همراه خود استقلال سیاسی را به همراه دارد و اصلا تحریم‌ها ابزار پیشرفت ما هستند، برعکس دشمنان که تصور می‌کنند تحریم‌ها ابزار فشار اقتصادی بر ماست.

انتهای پیام/ 70070/خ

نظر شما