شناسهٔ خبر: 34885275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار فارس؛

پژوهش موتور محرک اقتصاد کشور

طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی باید تاثیر ملموسی بر زندگی مردم داشته باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، استاندار فارس در نخستین کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری امسال در استان گفت: پژوهش موتور محرک اقتصاد هر کشور است وتحقیقات پژوهشگران باید نتایج کاربردی داشته باشد تا در کتابخانه‌ها بایگانی نشود.
رحیمی افزود: اجرای طرح‌های تحقیقاتی باید بر اساس نیازها، چالش ها، کمبود‌ها و ارزش‌های هدف گذاری شده در استان انجام شوند.
وی هدف از تشکیل این کارگروه را ارزیابی و حمایت از طرح‌های پژوهشی اندیشمندان، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی استان برشمرد و گفت: ۷ محور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، زیست محیطی، اقلیمی و زیربنایی اولویت اجرای طرح‌های تحقیقاتی استان در سال ۹۸ تعیین شده است.
استاندار فارس افزود: در حال حاضر این استان با چالش‌های کمبود آب، تلفات حوادث جاده ای، بحران ها، جذب سرمایه گذار و چگونگی بهره برداری از معادن برای ایجاد ارزش افزوده رو به روست.
رحیمی گفت: محققان و پژوهشگران استان می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را برای رفع هر یک از این معضلات به کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ارائه دهند تا پس از بررسی و تصویب از حمایت‌های مالی کارگروه برخوردار شوند.
<div id="video-display-embed-code_3862010"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2505949/3862010?width=400&height=300"></script></div>

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس و دبیر کارگروه هم در این جلسه از اختصاص یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی خبر داد و گفت: پیش از این هر دستگاه اجرایی مکلف بود، راسا این بخش از اعتبارات خود را صرف اجرای طرح پژوهشی کند که در برخی موارد به دلیل پایین بودن این بودجه، طرح تحقیقاتی درخوری اجرا نمی‌شد.
ساسان تاجگردون افزود: از پارسال مقرر شد شورای برنامه ریزی و توسعه استان در مجموع یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها را از کل بودجه استان کسر کند و به امر پژوهش اختصاص دهد.
وی با بیان این که این اقدام تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت طرح‌های پژوهشی اجرا شده در استان داشت، افزود: پارسال این اعتبار حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بود که به اجرای ۱۱ طرح تحقیقاتی در حوزه‌های سرمایه گذاری، آسیب‌های اجتماعی، آب، سلامت و گردشگری اختصاص یافت.
وی گفت: امسال این اعتبار حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که بخشی از آن باید صرف تکمیل طرح‌های پژوهشی پارسال می‌شود و بخش دیگر به طرح‌های امسال اختصاص یابد.
تاجگردون افزود: بزودی فراخوانی برای ارائه طرح‌های پژوهشگران استان در زمینه رفع مشکلات و چالش‌های استان به این کارگروه صادر می‌شود تا پس از داوری طرح‌های پیشنهادی، برترین طرح‌ها انتخاب و اجرا شود.
حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی که به صورت کاربردی به رفع مشکلات استان می‌پردازند، از مصوبات کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بود.
 

نظر شما