شناسهٔ خبر: 34885120 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بِبراس، دانش‌آموزان را به چالش دعوت کرد

تهران- ایرنا- مدیر اجرایی شانزدهمین دوره چالش بین‌المللی بِبراس با دعوت از دانش‌آموزان برای شرکت در چالش آشنایی با علوم رایانه گفت: این چالش از صبح امروز (۳۱ مرداد) با حضور ۱۵۰ دانش‌آموز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرده که تا اول شهریور ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

«محمدحسین انصاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: دانش‌آموزانی که سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پایه‌های هفتم تا پیش‌دانشگاهی مشغول تحصیل بودند، مجوز شرکت در مرحله سوم چالش ببراس را کسب کردند.
وی در مورد این همایش توضیح داد: با یک چالش در ایران مواجه هستیم و اینکه تمایل دانش آموزان به رشته های علوم کامپیوتر و رایانه که گرایش رشته ریاضی در دبیرستان محسوب می شود، محدود شده است چرا که عمده گرایش ها به سمت رشته تجربی سوق دارد.
انصاری خاطرنشان کرد: این رشته ها در کنکور هم با اقبال انتخاب از سوی داوطلبان کمتر مواجه می شود و با در نظر گرفتن یک میلیون فرصت شغلی که در صنعت آی. سی. تی داریم، نیاز روز افزون کشور به سوی استارتاپ ها افزایش می یابد.
مدیر اجرایی شانزدهمین دوره چالش بین المللی ببراس ادامه داد: آموزش هایی در خصوص تفکرات الگوریتمی و استفاده از ابزارهای مهارت که مورد نیاز دانش آموزان است در مدارس اجرا نمی شود.
به گفته انصاری، چالش بین‌المللی ببراس در سه مرحله برای دانش آموزان برگزار و سوالاتی مبنی بر خلاقیت و تفکر رایانشی از سوی کشورهای عضو دبیرخانه این چالش طرح می شود. هر ساله یک هفته به عنوان ببراس وجود دارد که تمام کشورها در آن مشارکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست ببراس به صورت آنلاین است، مرحله دوم ببراس باز هم به صورت آنلاین و در حوزه ببراس برگزار می شود. مرحله سوم در قالب یک کارگاه دو روزه امروز و فردا به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است.

انصاری با اشاره به اینکه این چالش به همت موسسه فرهنگی فاطمی برگزار شده است، یادآور شد: این دوره ترویجی و برای افزایش آگاهی عمومی دانش آموزان نسبت به اهمیت رشته های ذکر شده در ایران و دنیا برگزار می شود.

به گفته انصاری، در پایان این مراسم از برگزیدگان دو دوره گذشته تقدیر می شود.

چالش ببراس یک مسابقه ترویجی آنلاین است که با هدف آشنا کردن دانش‌آموزان با مفاهیم علوم رایانه و تفکر رایانشی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.
این ابتکار جهانی می‌کوشد در قالب چالشی انگیزشی، فرصت توجه به علوم رایانه و تفکر رایانشی را برای مخاطبانش در سراسر جهان فراهم کند.

نظر شما