شناسهٔ خبر: 34882696 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروری بر آخرین اخبار و شایعات دنیای فوتبال؛

کیلور ناواس خواهان جدایی از رئال مادرید/ اینتر به دنبال جذب سانچز به صورت قرضی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، رم در تلاش است تا روگانی را به خدمت بگیرد ولی هنوز بر سر جزییات به توافق نرسیده است. اسکای گزارش می دهد رم تلاشش را برای جذب روگانی افزایش داده و امیدوار به حصول نتیجه پیش از پایان مهلت نقل و انتقالات تابستانی است. پاراتیسی ملاقاتی با واسطه منتخب دو باشگاه در میلان داشته است تا در مورد جزییات پیشرفت صورت گیرد. انتظار می رود دو بازیکن جوان بخشی از معامله انتقال روگانی به رم باشند. به علاوه 20 تا 25 میلیون یورو. هرچند که هنوز مشخص نیست آیا روگانی به صورت قطعی راهی رم می شود یا انتقال او قرضی برای یک فصل خواهد بود که شامل بندی برای قطعی کردن انتقال در تابستان آینده خواهد بود. البته گفته می شود یوونتوس می خواهد بندی برای بازخرید وی در قراردادش بگنجاند تا در صورت ضرورت، دوباره بتواند او را جذب کند.

- تیم فوتبال دینامو زاگرب در آستانه صعود به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. در ادامه دور رفت مرحله پلی‌آف انتخابی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال دینامو زاگرب در غیاب صادق محرمی، بازیکن ایرانی‌اش در خانه با نتیجه 2 بر صفر از سد روزنبرگ نروژ گذشت و در آستانه صعود به مرحله گروهی این رقابت‌ها قرار گرفت. در این بازی که نامی از محرمی در بین ذخیره‌نشینان هم نبود، تیم او توسط پتکوویچ در دقیقه 9 (از روی نقطه پنالتی) و اورسیچ در دقیقه 28 به گل و برتری 2 بر صفر دست یافت. در سایر بازی‌ها، المپیاکوس در خانه خود 4 بر صفر کراسنودار را برد و تقریباً کار رقیب را تمام کرد. یانگ بویز هم در خانه مقابل ستاره سرخ بلگراد، قهرمان فصل 91-1990 جام باشگاه‌های اروپا به تساوی 2-2 رضایت داد.

- روملو لوکاکو، گران ترین خرید تاریخ اینتر به انتقاد از رفتار منچستریونایتد در قبال آینده او پرداخت. لوکاکو که تابستان 2017 در ازای 75 میلیون پوند از اورتون راهی منچستریونایتد شده بود، تنها دو فصل در اولدترافورد دوام آورد و با تصمیم اوله گونار سولسشر، مجبور به جدایی از جمع شیاطین سرخ شد و به اینتر پیوست. ماه‌ها شایعاتی درباره حضور لوکاکو در لیست فروش منچستریونایتد به گوش می‌رسید و در انتها مشخص شد همه آنها حقیقت داشته است. به گزارش اسکای اسپورتس، لوکاکو در گفتگو با جاش هارت، ستاره nba پیش از رسمی شدن انتقالش به اینتر می‌گوید: حرف‌های زیادی زده شد و در این بین احساس نکردم کسی از من حمایت می‌کند. شایعات زیادی بود مبنی بر اینکه " روملو به آنجا می‌رود " یا " آنها روملو را نمی‌خواهند " و ... کسی هم نیامد آنها را ساکت کند به شایعات خاتمه بدهد. حداقل برای 3 تا 4 هفته داستان همین بود. در چنین شرایطی من منتظر بودم کسی بیاید و به این شایعات پایان بدهد اما خبری نشد. خودم با آنها صحبت کردم و گفتم بهتر است راهمان را از یکدیگر جدا کنیم. این همه شایعه وقتی بیرون می‌آید که شما نخواهید از کسی دفاع و حمایت کنید. من فقط از شما می‌خواستم بگویید: " روملو قرار است برای جایگاهش در تیم بجنگد " اما در یک بازه 4 تا 5 ماهه چنین اتفاقی رخ نداد.
همیشه فقط حرف از این بود که " او باید برود؛ او لایق اینجا بودن نیست " اوکی. پس من می‌خواهم همین حالا بروم. جنگیدن و تلاش برای به دست آوردن جایگاه در ترکیب تیم یک واقعیت است اما در تیمی که بخواهند تو در جمع آنها باشی. اگر خوشحال باشید، راهی پیدا می‌کنید؛ فرقی ندارد فیکس بازی کنید یا روی نیمکت باشید. اما هیچ کس به من نگفت قضیه از این قرار است که تو باید برای جایگاهت بجنگی. من هم نشستم 2-3 هفته شرایط را بررسی کردم. همه این شایعات مزخرف از کجا می‌آمد؟ نه من و نه ایجنتم حرفی به رسانه‌ها نزدیم. هر بار در گوشی همراهم می‌دیدم شایعاتی از جایی نامعلوم منتشر می‌شود. به آنها گفتم برای من خوب نیست جایی باشم که مرا نخواهند. ما احمق نیستیم. آنها [ مدیران باشگاه ] ما را احمق، لال و زبان بسته فرض می‌کنند اما این طور نیست. می‌دانیم این شایعات از کجا می‌آید و چه کسی این کارها را می‌کند. به آنها گفتم نمی‌توانید این طور عمل کنید؛ برای من بهتر است همین حالا بروم.

- بارسلونا معتقد است خود نیمار می تواند قفل مذاکرات با پاری سن ژرمن را حل کند. تیم اسپانیایی فکر می کند اگر نیمار به طور عمومی خواسته اش را مطرح کند، پاریسی ها تحت فشار قرار می گیرند تا انتقال را تمام کنند. پاری سن ژرمن تا این لحظه، دو پیشنهاد بارسلونا برای نیمار را رد کرده است. باشگاه فرانسوی می داند که بارسا نمی تواند تمام مبلغ انتقال را در یک پنجره به صورت نقد پرداخت کند، اما همچنان می خواهد هر معامله ای که قرار است انجام شود، مطابق با خواسته آنها رخ دهد. مثلا پاری سن ژرمن اصرار دارد حتی اگر بارسلونا قرار است با فرمول انتقال قرضی و حق خرید اجباری بازیکن را بخرد، 222 میلیون یورویی که هزینه کرده را پس بدهد. به گزارش رادیو کاتالان، بارسلونا باور دارد که هرکاری می توانسته برای بازگشت نیمار انجام داده و سران تیم اصرار دارند که ستاره برزیلی حالا در فضای مجازی و به عموم اعلام کند که می خواهد به نیوکمپ بازگردد. از نظر آنها، این اتفاق باعث خواهد شد پاری سن ژرمن از مواضع خود کوتاه بیاید. از طرفی، سایه رئال مادرید هر روز بزرگتر از قبل می شود و بارسلونا می داند اگر به زودی کار را تمام نکند، باید با رئال مادرید سرشاخ شود. چیزی که هیچکس در کاتالونیا دوست ندارد. به گزارش ساکرلینک، بارسلونا به صورت همزمان، پیشنهاد سومی را به فرانسه ارسال خواهد کرد. انتقال قرضی و حق خرید اجباری که رقم بالاتر از پیشنهاد دوم است.

- ناواس از شرایطش در لوس بلانکوس به هیچ وجه راضی نیست و این را به اطلاع فلورنتینو پرز رسانده است. کیلور ناواس، سنگربان کاستاریکایی رئال مادرید، برخی شرایط را نمی تواند تحمل کند؛ مثل ماندن در رئال مادرید به عنوان ذخیره تیبو کورتوا. به گزارش مارکا، کیلور ناواس به صورت رسمی از سران باشگاه رئال مادرید درخواست کرده به وی اجازه خروج دهند. یکی از دلایلی که ناواس را به این امر واداشته، اعتقاد زین الدین زیدان به کورتوا است که برای ناواس قابل قبول نیست. گفته می شود با توجه به اینکه پاری سن ژرمن به دنبال جذب یک سنگربان است و آن ها در جذب جانلوییجی دوناروما ناکام مانده‌اند، شانس جذب ناواس گزینه ایده‌آلی برای پاریسی ها به حساب خواهد آمد.

- مدافع راست باشگاه چلسی طی ماه های آتی با پیراهن شماره 2 جالوروسی به میدان خواهد رفت. همانطور که انتظار می رفت، داویده زاپاکوستا مدافع چلسی فوتبالش را در رم دنبال خواهد کرد. به گزارش وب سایت رسمی باشگاه رم، داویده زاپاکوستا مدافع 27 ساله و ایتالیایی باشگاه چلسی با امضای قراردادی به صورت قرضی به باشگاه رم پیوست. دو باشگاه به توافق رسیدند که زاپاکوستا تا ژانویه 2020 راهی جالوروسی شود و امکان تمدید قرارداد قرضی تا ژوئن 2020 وجود دارد.

- اینتر به دنبال قرض گرفتن سانچز است. دو باشگاه در مورد میزان حقوق سانچز هنوز با هم اختلاف دارند. رسانه های معتبر گزارش می دهند که اینتر امیدوار است تا 24 ساعت آینده تکلیف انتقال سانچز به این تیم مشخص شود. پیشنهاد باشگاه اینتر جذب سانچز به صورت قرضی برای یک فصل است و سپس بندی برای انتقال قطعی او در تابستان آینده با مبلغ 15 میلیون یورو. سانچز در یونایتد هفته ای 391 هزار پوند دریافت می کند ولی به ازای هر بار حضور در زمین مسابقه نیز 75 هزار پوند به دستمزد وی اضافه می شود. همین موضوع محل اختلاف دو باشگاه شده است چرا که اینتر فقط برای پرداخت نیمی از مبلغ حقوق هفتگی سانچز ابراز آمادگی کرده است. اگرچه سانچز خود مایل است راهی اینتر شود و به دوران کابوس وارش در الدترافورد پایان دهد، اما مسئله حقوق این بازیکن شاید حتی باعث لغوشدن این انتقال شود. هرچند یونایتد رضایت ضمنی خود را با خروج سانچز اعلام کرده ولی تردیدهایی نیز در مورد از دست دادن وی در نزد سران باشگاه وجود دارد. به خصوص بعد از آنکه آنها لوکاکو را هم در تابستان فروختند و برای خط حمله گزینه های زیادی ندارند.

- نیکولاس پپه از تلاش خود برای یادگیری زبان انگلیسی جهت سازگاری هر چه بهتر با لیگ برتر خبر داده است. به نقل از FFT، وینگر سابق لیل با شکستن رکورد نقل و انتقالات آرسنال، در تابستان امسال به این تیم ملحق شد. او در مصاحبه اخیرش، به اهمیت تسلط اونای امری به زبان فرانسوی جهت برقراری ارتباط با این مربی پرداخته است.
شرایط خیلی خوب بوده است چون توانایی او برای فرانسوی حرف زدن، برقراری ارتباط را برای‌ ما راحت‌تر کرده است. من تازه وارد هستم؛ تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها برایم تازگی دارند و کمک کردن مربی واقعا مفید است. حالا باید انگلیسی هم یاد بگیرم و او در این زمینه هم به من کمک می‌کند. پپه همچنین گفت که جهت بازی کردن در بالاترین سطح به ورزشگاه امارات آمده است. دلیل من برای آمدن به اینجا، جاه طلبی بالای باشگاه بود. آن‌ها رویای بازگشت به لیگ قهرمانان را دارند و من هم فردی جاه طلب هستم؛ بنابراین چنین انتقالی منطقی بود. مجذوب لیگ برتر شده‌ام چون رقابت بسیار دشواری است و بهترین لیگ دنیا محسوب می‌شود. هدف‌مان قهرمانی در لیگ اروپا است. به هر حال رقابتی اروپایی است و هدف‌ ما ارائه عملکردی بهتر نسبت به فصل گذشته است که به نظرم به آن دست پیدا خواهیم کرد.  

- در میان بازیکنان جوان آلمانی که آینده درخشانی در پیش دارند، نام کای هاورتز بیش از بقیه به گوش می رسد. کای هاورتز، یکی از بازیکنان برجسته و مستعد بوندس لیگاست و توجه بسیاری از باشگاه های اروپایی را به خود جلب کرده است. گزارش های خبری مختلفی در مورد احتمال ترانسفر او به بایرن مونیخ منتشر شده ولی نهایی کردن این انتقال اصلا آسان نخواهد بود. به گزارش فلورین پلتنبرگ، خبرنگار اشپورت آینس، کای هاورتز می خواهد تابستان آینده قدم بعدی را در مسیر دوران حرفه ای اش بردارد. در حال حاضر اصلا مشخص نیست مقصد او کدام تیم است. مشخصا بایرن مونیخ هر کاری لازم است انجام خواهد داد تا این بازیکن آینده دار را به خدمت بگیرد. بارسلونا، رئال مادرید، منچسترسیتی، چلسی، منچستریونایتد، لیورپول و آرسنال هم به او علاقه مند هستند. البته خود کای، امکان انتقال به ایتالیا یا فرانسه را رد کرده است. گزینه های او ماندن در آلمان یا سفر به انگلیس یا اسپانیا هستند. بایرن در راه جذب هاورتز می تواند به شانس خود امیدوار باشد چون رابطه خوبی با مدیر برنامه های او دارد و مدیر برنامه های گنابری هم در این میان می تواند کمک کند. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که هاورتز از کودکی طرفدار بارسلونا بوده است. بعد از انتقال های بزرگی که در تابستان جاری اتفاق افتاد (مثل ژائو فلیکس به اتلتیکومادرید و دی یونگ به بارسلونا) بایرن لورکوزن انتظار دارد در ازای موافقت با انتقال کای، 100میلیون یورو به دست آورد.

- فروش آندره سیلوا می تواند باعث آغاز دومینوی نقل و انتقالاتی شود. انتقال رودریگو مورنو به اتلتیکو مادرید و آنخل کوریا به میلان، در انتظار وضعیت آندره سیلوا است. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، آنخل کوریا با رد پیشنهادات سایر تیم ها، فقط میلان را می خواهد. موناکو آماده بود برای این بازیکن 55 میلیون یورو هزینه کند اما توافق شخصی این ستاره آرژانتینی با روسونری، شرایط را پیچیده کرده است. لازم به ذکر است آخرین پیشنهاد ایتالیایی ها برای کوریا، 40 میلیون یورو به اضافه 5 میلیون یورو پاداش بوده است. در حالی که اتلتیکو مادرید نیاز دارد با فروش کوریا به میلان، دوباره برای رودریگو مورنو وارد عمل شود، روسونری هم برای فروش آندره سیلوا تلاش می کند. ایجنت کوریا در شهر میلان حضور دارد تا به محض قطعی شدن فروش مهاجم پرتغالی، حضور موکلش را در سن سیرو قطعی کند. گفتنی است والنسیا جدی ترین مشتری آندره سیلوا محسوب می شود.

- رناتو سانچز خواهان جدایی از بایرن مونیخ است و حالا علاقمند شده راهی لیگ فرانسه شود. به گزارش آر ام سی اسپورت، رناتو سانچز هافبک بایرن مونیخ علاقمند است تا قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات (تا قبل از یازدهم شهریور)، راهی باشگاه لیل فرانسه شود و این موضوع را به مدیران بایرن اطلاع داده است. لیل پس از اینکه در ساعات اخیر، روند مذاکرات با باشگاه آلمانی را سرعت بخشید، حالا قصد دارد در ساعات آتی مذاکرات با این هافبک پرتغالی در مورد دستمزدهایش را نیز آغاز کند. بایرن مونیخ برای هافبک پرتغالی خود با پاداش ها 30 میلیون یورو خواستار است و مذاکرات بین دو باشگاه ادامه پیدا خواهد کرد.




نظر شما