شناسهٔ خبر: 34880063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران:

سامانه بانک جامع اطلاعات ایثارگران راه اندازی می‌شود

تهران-ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: سامانه بانک جامع اطلاعات ایثارگران فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای جمع‌آوی اطلاعات مربوط به این افراد به زودی راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا سوقندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی  ایرنا افزود: هدف از ایجاد سامانه بانک اطلاعاتی تجمیع و به روز رسانی آمار نفرات ایثارگر و خانواده ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای است.

وی اضافه کرد: اطلاعات مورد نیاز از جمله تعداد و نوع ایثارگری و سایر موارد اطلاعاتی که در هر برنامه و فعالیتی نیاز به آنها می شد به صورت پراکنده از دستگاه‌های مختلف به دست میآمد که این امر علاوه بر اتلاف وقت، مغایرت اطلاعات را به همراه خواهد داشت، از همین رو بانک اطلاعاتی مشترک می‌تواند به تسهیل در ارائه خدمات در هریک از بخشها کمک شایانی کند.

وی تاکید کرد: از این رو خلاء سامانه اطلاعاتی در جمع آوری اسناد و هویت بخشی به ظرفیتهای نیروی انسانی و بهره برداری از اطلاعات مکتوب نشده، باعث شد قدم های اولیه برای ایجاد یک بانک اسناد و اطلاعات برداشته شود که امیدواریم به زودی بتوانیم این سامانه را راه اندازی کنیم تا آمار دقیقی از ایثارگران به دست آید.

سوقندی با بیان اینکه این سامانه در مراحل نهایی شدن قرار دارد و فعالیت اجرایی سامانه جامع اطلاعاتی ایثارگران به زودی آغاز به کار خواهد شد، ‌ گفت: این سامانه به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است که با توجه به سطح انتظارات و نوع خدماتی که می توان ارائه داد، کارشناسان مجموعه نسبت به نسخه نهایی سامانه اقدامات خوبی را انجاام داده اند بنابراین قدردان زحمات مجموعه همکاران مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال هستیم که همیار و همگام با واحد ایثارگران تلاش کردند تا این فعالیت به نحو احسن اجرا شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به آمار ایثارگران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد ایثارگران این وزارتخانه ۳ هزار و ۴۲۷ نفر اعلام شد که بعد از ارزیابی، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر کاهش یافت و به زیر ۳ هزار نفر رسید به همین منظور سامانه ای الکترونیکی یا بانک اطلاعات ایثارگران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد می شود تا این آمار دقیق ر به دست آید.

وی اضافه کرد: البته اسامی و مشخصات ایثارگران این وزارتخانه در یک کتاب منتشر می شود که اکنون ۸۰ درصد کار تمام شده است. اگرچه معتقدیم باید آمار مدیران، بانوان، بازنشستگان و ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت تفکیک شده احصا شود تا بتوانیم برای رسیدن به اهدافمان برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

نظر شما