شناسهٔ خبر: 34877746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چگونه به جنوب ایران سفر کنیم؟

جنوب ایران از خوزستان و بوشهر گرفته تا بندر عباس و چابهار آن قدر زیبایی دارد که شما را غرق در لذت می‌کند. در این گزارش با سایت خرید بلیط هواپیما سیمرغ 24 همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه به جنوب ایران سفر کنیم؟ آن چه که لازم است بدانید تا به راحتی راهی سرزمین‌های جنوبی ایران شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری فارس از قزوین، سفر به جنوب ایران بسیار لذت بخش خواهد بود؛ چرا که صفا و صمیمیت مردمان این خطه و خونگرمی آن‌ها سبب می‌شود تا خاطراتی خوش در ذهت شما باقی بماند. از طرف دیگر هوای مطبوع و دل انگیز آن در فصل بهار باعث می شود تا بسیاری از افراد تعطیلات نوروز را برای رفتن به جنوب ایران در نظر بگیرند. با این حال چه در بهار و تابستان به جنوب سفر کنید و چه در پاییز و زمستان سفری خاطره انگیز و سراسر هیجان خواهید داشت. چرا که جنوب ایران از خوزستان و بوشهر گرفته تا بندر عباس و چابهار آن قدر زیبایی دارد که شما را غرق در لذت می‌کند. در این گزارش با سایت خرید بلیط هواپیما سیمرغ 24 همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه به جنوب ایران سفر کنیم؟ آن چه که لازم است بدانید در این مقاله به شما گفته خواهد شد تا به راحتی راهی سرزمین‌های جنوبی ایران شوید.

راه‌های سفر به جنوب ایران

برای رفتن به جنوب ایران و دیدن آن همه زیبایی راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از امن‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها خرید بلیط قطار است که شما را به‌راحتی به بندرعباس می‌رساند. پس از آن هم اگر قصد رفتن به جزیره قشم را داشته باشید، می‌توانید از لنج استفاده کنید. لازم به ذکر است که علاوه بر مسیر تهران – بندر عباس، مسیرهای یزد – بندرعباس و اصفهان – بندرعباس هم دارای ریل راه آهن است. باید بدانید که فاصله تهران تا بندر عباس با قطار چیزی در حدود 20 ساعت است.

اگر از تهران حرکت می‌کنید و مقصد خود را جزیره قشم قرار دادید، باید با ماشین شخصی خود مسیری در حدود هزار و سیصد کیلومتر را طی کنید. به 50 کیلومتری بندرعباس که برسید، تابلوهای راهنمای مسیر اسکله بندر پل را می‌بینید که باید به سمت آن‌ها حرکت کنید. در این اسکله می‌توانید بعد از انجام مراحل قانونی با خودروی خود سوار بر شناور یا لنج شوید و در حدود 40 دقیقه بعد در جزیره قشم پیاده شوید. باید بدانید که این شناورها در تمام مدت 24 ساعت در مسیر بندر عباس – قشم در حال حرکت هستند.

 سیمرغ 24

همان‌طور که می‌دانید امکان خرید بلیط ارزان هواپیما برای اکثر شهرهای جنوبی ایران وجود دارد. مثلا شما می‌توانید بلیط هواپیما کیش، بلیط هواپیما بندرعباس، بلیط هواپیما اهواز، بلیط هواپیماچابهار و... را برای خود خریدای کنید و راهی خطه جنوب شوید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با مراجعه به ترمینال‌های مسافربری شهر خود سوار اتوبوس شوید و به سمت هر کدام از شهرهای جنوبی ایران که دوست دارید، حرکت نمایید.

دیدنی‌های جنوب ایران

مناطق جنوبی ایران هم به مانند تمامی نقاط این سرزمین، پر است از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که شما را مجبور می کند تا به آن جا سفر کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. اگر بخواهید از تمامی شهرهای جنوبی ایران بازدید کنید دست کم 10 روز زمان لازم است تا بتوانید یک گشت‌وگذاری در این مناطق داشته باشید. در ادامه دیدنی‌های استان‌های خوزستان، بوشهر، بندرعباس و شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان را با هم مرور خواهیم کرد.

سفر به خوزستان

خوزستان یکی از زیباترین استان‌های جنوبی ایران است که پر است از دیدنی‌های مختلفی که هرساله تعداد زیادی گردشگر به خصوص در ایام نوروز از آن بازدید می‌کنند. اولین شهر دزفول است که از مهم‌ترین جاذبه‌های آن می‌توان به حمام کرناسیون که به موزه مردم شناسی تبدیل شده است اشاره کنیم. پس از آن بازار قدیمی دزفول، حمام شاه رکن‌الدین، خانهٔ تاریخی سوزنگر و پارک ساحلی علی کله که رودخانه‌ای زیبا از کنار آن عبور می‌کند توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. شهر بعدی شوش است که قدمت تاریخی فراوانی دارد و دیدنی‌های بسیار زیادی در آن خودنمایی می‌کند. از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های شوش می‌توان به قلعه شوش که به قلعه آکروپل یا قلعه فرانسوی‌ها شهرت دارد، آرامگاه دانیال نبی(ع)، محوطه تاریخی زیگورات چغازنبیل که قدمتی چند هزار ساله دارد و هزاران خشت و آجر استفاده نشده در اطراف آن گواه بر همین مدعا است.

بعد از شوش به سمت شهر آبادان و خرمشهر حرکت کنید که صحنه‌های زیبا و چشم نواز آن شما را مسحور خود می کند. مسجد تاریخی رنگونی‌ها، موزه آبادان و موزه صنعت نفت، رودخانه‌های اروند و بهمنشیر و... فقط گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهرها هستند. همچنین بازدید از مناطق جنگی می‌تواند حس و حالی خاص را به شما القا نماید. به اهواز که رسیدید زمان را از دست ندهید هر چه سریع‌تر بازدیدهای خود را آغاز نمایید. رودخانه زیبا و پر آب کارون، بازار عبدالحمید، بازار کاوه، موزه هنرهای معاصر، پل معلق یا پل سفید که نماد شهر اهواز است، آرامگاه علی ابن مهزیار و... مکان‌هایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید.

برای اقامت در خوزستان هم هتل‌ها و مسافرخانه‌های زیادی در این استان وجود دارد که مهم‌ترین و بهترین آن‌ها عبارتند از: هتل پنج ستاره پارس در اهواز، هتل چهار ستاره نیشکر در اهواز، هتل سه ستاره نادری در اهواز، هتل سه ستاره پرشیا در اهواز، هتل چهار ستاره پارس کاروانسرا در آبادان، هتل چهار ستاره پارسیان در آبادان، هتل خانه سرابی در شوشتر، هتل سه ستاره آوان در دزفول و...

سفر به بوشهر

استان خوزستان که به پایان رسید می‌توانید به سمت بوشهر حرکت کرده و گشت و گذاری هم در این استان جنوبی ایران داشته باشید. به بوشهر که رسیدید حتما از بازار قدیم این شهر دیدن کنید و با حال و هوای آن آشنا شوید و اگر دوست داشتید سوغات و یادگاری برای خود خریداری نمایید. عمارت کلاه فرنگی و موزه دریا نوردی، عمارت ملک بوشهر، قبر ژنرال که مربوط به یکی از فرماندهان ارتش انگلستان است و... هم گزینه‌های خوبی برای بازدید محسوب می‌شود. در کنار همه این‌ها از نخلستان‌های سر به فلک کشیده این استان که جلوه‌ای زیبا را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده، غافل نشوید. در پایان هم سری به سواحل زیبای بوشهر بزنید که تقریباً 8 ماه از سال آب و هوایی مطبوع و دل انگیز دارد.

اگر خواستید شب را در بوشهر بمانید، بهتر است با هتل و مراکز اقامتی این استان آشنایی داشته باشید. از مهم‌ترین هتل‌های این استان می‌توان به هتل سه ستاره پاسارگاد در بوشهر، هتل سه ستاره دلوار در بوشهر، هتل سه ستاره پلاس در بوشهر، هتل آپارتمان آسمان 1 و 2 در بوشهر، هتل سه ستاره پرواز در بوشهر و.. اشاره کرد.

سفر به هرمزگان

پس از بوشهر به طرف استان هرمزگان حرکت کنید که علاوه بر جزایر زیبایش، دیدنی های فراوان دیگری هم انتظار شما را می‌کشد که قطعا ارزشش را دارد تا از آن ها بازدید نمایید. معبد هندوها که به سبک معماری هند بنا شده، مجموعه حمام و خانه گله داری، بازار بزرگ و بازارسیتی سنتر هم از دیدنی‌های این شهر است. به جزایر زیبای کیش و قشم هم که بروید لذت سفرتان تکمیل خواهد شد. دره ستارگان با کوه‌های تو در تو، بندر لافت، جنگل‌های حرا با شگفتی‌های بسیار زیاد، تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها با کوه‌های حیرت انگیزش، جزایر ناز، هنگام و هرمز و... تنها گوشه‌ای زیبای جزیره قشم است.

جزیره کیش شاید کمی دورتر از دیگر جزایر باشد، ولی ارزشش را دارد که به آن جا بروید و گشتی هم در این جزیره بزنید. کشتی یونانی، ساحل مرجانی، شهر زیر زمینی کاریز که قدمتی 2500 ساله دارد، شهر باستانی حریره که در گلستان سعدی هم به آن اشاره شده است، آب انبار دو قلو، پارک دلفین‌ها، جزیره هندورابی و... هم از دیدنی‌های جزیره کیش محسوب می‌شود.

استان هرمزگان و به‌خصوص دو جزیره کیش و قشم هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیار زیادی دارند که شما می‌توانید بسته به سلیقه و نظر خود یکی از آن‌ها را برای اقامت انتخاب نمایید. لیست مهم‌ترین هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان به شرح زیر است: هتل پنج ستاره هما در بندر عباس، هتل پنج ستاره هرمز در بندرعباس، هتل چهار ستاره آتیلار در بندرعباس، هتل سه ستاره امین در بندرعباس، هتل سه ستاره ایران در بندرعباس، هتل پنج ستاره شایان کیش، هتل پنج ستاره داریوش در کیش، هتل پنج ستاره کوروش در کیش، هتل پنج ستاره ایران در کیش، هتل پنج ستاره میراژ در کیش، هتل پنج ستاره ترنج در کیش، هتل پنج ستاره شایگان در کیش، هتل پنج ستاره ویدا در کیش، هتل پنج ستاره پانوراما در کیش، هتل چهار ستاره آتامان در قشم، هتل چهار ستاره بوتیک ایرمان در قشم، هتل چهار ستاره ارم در قشم، هتل چهار ستاره آرتا در قشم، هتل پرشین گلف در قشم و....

سفر به چابهار

شاید در انتهای سفرتان دوست داشته باشید به استان سیستان و بلوچستان بروید. بندر چابهار پیشنهاد خوبی است تا از آن بازدید نمایید. بسیاری از افراد می‌گویند اگر دلت می‌خواهد در زندگی، راه رفتن در مریخ را تجربه کنی، حتما سری به چابهار بزن! از دیدنی‌های بندر چابهار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تپه‌های آتش فشانی گل افشان، کوه‌های مینیاتوری که یکی از جاذبه‌های شگفت انگیز این منطقه است، تالاب صورتی رنگ لیپار، موزه محلی چابهار، درخت انجیر معابد، منطقه حفاظت شده گاندو، بندر گواتر و جنگل‌های حرای حفاظت شده آن، مسجد جامع تیس که تنها یک مناره دارد، اسکله ماهیگیری و...

در پایان سفر خود اگر به چابهار رفتید، می‌توانید شب را در یکی از مراکز اقامتی و هتل‌های این شهر سپری نمایید. مهم‌ترین هتل‌های بندر چابهار که اقامتی دل انگیز را برای شما رقم می‌زنند عبارتند از: هتل پنج ستاره لیپار در منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، هتل چهار ستاره فردوس در چابهار، هتل چهار ستاره لاله در چابهار، هتل چهار ستاره ونوس در چابهار، هتل سه ستاره آذین در چابهار، هتل آپارتمان گدروشیا در چابهار و...

در پایان باید بگوییم قطعا سفر به استان‌های جنوبی ایران می‌تواند بسیار خاطره انگیز و پر از هیجان باشد. چرا که دیدن بناهای تاریخی و مناظر طبیعی‌ای که برخی از آن‌ها در جهان تک و نمونه هستند می‌تواند هیجان سفر را برایتان چند برابر کند.

انتهای پیام/

نظر شما