شناسهٔ خبر: 34875561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پروازپروانه ها/12

مدال طلای المپیاد فیلمسازی نوجوانان به ماژان کیمیایی رسید

مدال طلای سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور به انیمیشن طغیان به کارگردانی ماژان کیمیایی از همدان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، ۲۶ تا ۳۰ مرداد و دو روز زودتر از جشنواره سی و دوم در اصفهان باحضور چهره هایی مانند ایرج طهماسب،پوران درخشنده،مرضیه برومند ووحیدنیکخواه آزاد برگزار شد.

حبیب ایل بیگی در اختتامیه سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور گفت:ما این المپیاد را باهدف ایجاد امیدواری برای نوجوانانی که کار سینما می کنند و به سینما علاقه دارند شروع کردیم.

وی در ادامه افزود:نوجوانان ما باید به آینده امیدوار باشند و با همین امید در آینده نزدیک کارگردان های مطرحی بشوند.

دبیرسی و دومین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان نیز در آئین اختتامیه سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور دغدغه های فیلم ها درباره نوجوانان بسیار مهم است. درهمین المپیاد کارگردانانی بودند که دغدغه مند بودند وسالها با دغدغه برای کودک ونوجوان فیلمسازی کردند.

علیرضا تابش ادامه داد: ما سه دوره پیش که المپیاد را کنار جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار کردیم هدفمان این بود که فرصتی برای کشف استعدادهای نوجوان در عرصه فیلمسازی باشد، امسال خوشبختانه بخش ایده هم اضافه شد که بسیار اتفاق خوبی است.

وی خاطرنشان کرد:حضور چهره‌های سرشناس سینمای کودک این فرصت را به فیلمسازان نوجوان داد که در اردوی چهار، پنج روزه از این عزیزان بیاموزند و برای ایده‌ها، آرزوها و خیال‌های بلندنظرانه خود برنامه‌ریزی کنند.

در این دوره از جشنواره در مجموع ۳۴۶ ایده و ۱۸۹ فیلم در سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ثبت‌نام کردند. از تعداد کل ایده‌های ثبت نام شده در سایت، ۱۹۶ اثر متعلق به دختران و ۱۵۰ اثر متعلق به پسران بود. همچنین از میان فیلم‌های ثبت‌نام شده نیز ۸ اثر متعلق به پسران و ۷ فیلم به نام دختران به ثبت رسیده است.همچنین از میان ایده‌های راه یافته به سومین المپیاد فیلمسازی ۲۰ اثر متعلق به دختران بود و ۲۰ اثر نیز از سوی پسران نوجوان ارائه شده بود که در این مرحله پذیرفته شدند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ٩٨ به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار ‌می شود.

 

نظر شما